Facebook Whatsapp Youtube

גמילה מהימורים – מדוע זה כה ממכר?

הימור כפייתי, המכונה גם התמכרות להימורים, הם שם כולל להתנהגות המתאפיינת בדחף בלתי נשלט להשתתף בהימורים ובמשחקי מזל, על אף פגיעה ניכרת בתפקוד היומיומי וברווחת האדם המהמר. משהו בתחושת הסיכון שההימורים יוצרים בידיעה שכל כך הרבה מונח על הכף, ובחוויית ההצלחה (שלרוב אינה שכיחה כלל), הופכים את הרגל זה לקשה מאוד להתנגדות. אלפי ישראלים החלו במשחקים בלתי מזיקים, ומצאו עצמם מכלים את משאביהם ומפרקים את רשתות התמיכה והתא המשפחתי שלהם עקב הצלילה הבלתי נשלטת אל עולם ההימורים. מה ניתן לעשות אם זה קורה לכם או לקרוביכם? צוות רוח בכפר מזמין אתכם לעבור את הגמילה במקום עוטף, מכיל, מקצועי ואנושי.

מדוע הימורים ממכרים?

אם נגדיר זאת במשפט אחד, הימורים הם המוכנות לשאת בסיכונים בדרגות חומרה כאלו ואחרות, בשם התקווה כי בעתיד התגמול יהיה גדול בהרבה. המהמר רואה עצמו כאדם אמיץ ובעל כישרונות יוצאי דופן ומונע מתוך השאיפה להפיק רווח מהיר במאמץ מינימלי. על אף שההשלכות ברוב המקרים כבדות למדי, למרבה הצער עצם ההתרגשות שבהימור, הן בסיכון הרב והן בתגמול המובטח, עשויים להפעיל את מערכת התגמולים של מוחנו. מנגנוני הפרשת הדופמין הם האחראיים על תחושת הסיפוק והתרוממות הרוח שלנו, הם שחקנים מרכזיים בהתמכרויות רבות. הריגוש מהימורים פועל על המוח והגוף באופן דומה לפעולתם של חומרים ממכרים כמו אלכוהול או סמים, והרדיפה אחר עוד ועוד תחושת סיפוק, גורם להעלות את הרף בכל פעם ולקחת סיכונים גדולים יותר בהבטחה לתגמול רב יותר. מטבע הדברים, מוצאים עצמם מכורים רבים במצב בו הם מאבדים הכול. לעתים, האדם עשוי להגיע לתחתית עמוקה מאוד לפני שיפנים את העובדה שהגיע הזמן לעבור גמילה מהימורים.

כיצד נזהה שהגיע הרגע לעבור גמילה?

הימורים תופסים חלק ניכר מזמנך וגובים ממך מחירים גבוהים בממון, בזמן ובקשרים עם היקרים לך? האם ניסית בעבר להפסיק להמר ללא הצלחה? כמה פעמים הפסדת סכומים שלא יכולת להרשות לעצמך מלכתחילה? ככל שהסביבה מתחילה להיות מושפעת מההרגל שלך, ההימנעות ממנו גורמת לתחושת חרדה או דיכאון, וחשוב לפנות לגורם מקצועי. לאורך השנים, סייע צוות "רוח בכפר" למאות מכורים בתהליכי הגמילה. עם מגוון טכניקות טיפול וליווי תומך באווירה בטוחה, נסייע לך להשיב את החיים אל מסלולם.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל