Facebook Whatsapp Youtube

מדוע קשה להיגמל ממשככי כאבים?

משככי כאבים אופיאטיים הינם פתרון נפוץ מאוד להקלה בכאבים חריפים כמו כאבים נוירופתיים, דלקות פרקים או במהלך החלמה מניתוח. עם זאת, לא פעם הם עלולים להיות ממכרים מאוד. גורמים מובילים בתחום הטיפול בהתמכרויות מזהים כיום את משככי הכאב כאחד ממושאי ההתמכרות הנפוצים ביותר. מעבר לעובדה כי תופעת ההתמכרות למשככי כאבים נמצאת בעלייה ניכרת, מדובר ככל הנראה באחת ההתמכרויות הקשות ביותר לטיפול. במחקרים שנערכו בארה"ב, דיווחו כמחצית מהמכורים להרואין כי התמכרותם החלה בתרופת מרשם. כך נדע אם אדם בקרבתנו זקוק לתוכנית גמילה ממשככי כאבים, והוא זקוק לטיפול במרכז גמילה איכותי, מקצועי ומכיל כמו מרכז רוח בכפר.

גמילה ממשככי כאבים – למה היא כה קשה?

משככי כאבים ונגזרות אופיואידים שונות פועלות על ידי חסימת קולטני עצב ספציפיים במוח והפעלת המוליך העצבי דופמין. ברגע שהדופמין מופעל, חווים המשתמשים תחושת אופוריה והתרוממות רוח. מדובר בתחושה שקשה מאוד לסרב לה, ואם לא נשמור על עצמנו יהיה קל מאוד לפתח בה תלות. אם אדם הקרוב לך מקבל מרשם למשככי כאבים אך "מאבד" את המרשם לעתים קרובות, או נראה כי הוא מקדיש מאמצים רבים להגדלת המינון שלו, ייתכן מאוד שמדובר בתחילתה של התמכרות למשככי כאבים. תסמינים כמו תנודות מצב רוח, פרנויה, בלבול ונמנום עשויים להיות נורות אזהרה להתמכרות פעילה הדורשת סיוע מקצועי. נגזרות האופיאטיים הם אחד מהסמים המסוכנים ביותר שאדם עשוי לצרוך, ובמינונים גבוהים התרופה עשויה להאט את קצב הנשימה והדופק עד לעצירה מוחלטת ולמוות מיידי. התופעה איננה מתרחשת בין לילה, מדובר בתהליך הדרגתי בו מובל האדם צעד אחר צעד מצריכת טיפול, עד לתלות בלתי ניתנת לעצירה. כדי להשיב את השליטה לידי האדם ואף להציל את חייו, חשוב לפנות במהרה לגורם מקצועי המספק תוכנית גמילה ממשככי כאבים.

כיצד מטפלים בהתמכרות באופן יעיל?

כדי להיגמל באופן יעיל, זקוק המכור לטיפול רב מערכתי ואינטנסיבי שיספק לו מעטפת מקיפה לאורך כל תקופת ההחלמה. כיוון שרבים מהמכורים הללו אכן זקוקים באמת ובתמים לטיפול בכאבים מהם הם סובלים, נדרשת תכנית טיפול מיוחדת ומותאמת עם צוות רופאים ומטפלים מנוסים. "רוח בכפר" הוא מתקן גמילה ייחודי שיאפשר לאדם המכור לקבל את הטיפול הנדרש עבורו, מבלי להידרדר להתמכרות נוספת, ולקבל כלים יעילים שישמרו את המטופלים נקיים ובריאים.

 

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל