Facebook Whatsapp Youtube

מהן סוגי סוגי ההתמכרויות ואיך ניתן להיגמל?

התמכרות היא מחלה מורכבת, ששורשיה רבים ומגוונים ואפיקי הטיפול בה משתנים באופן ניכר ממקרה למקרה. עם זאת, מדובר גם באחת התופעות הנחקרות ביותר, ובמשך מאה שלמה, זיהו טובי החוקרים את מנגנוני ההתמכרות של האדם ומבינים כיום יותר מאי פעם את מקורותיה. אחת מההבנות החשובות ביותר שעולות מהמחקר העכשווי אודות גמילה, הוא כי המנגנון העומד בליבה חולש על התנהגויות והרגלים רבים שלנו, המתפרשים הרבה מעבר לשימוש בסמים קשים ואלכוהול. מרכז הגמילה רוח בכפר הוא מרכז ייחודי שנמצא בחייק הטבע ומטפל במגוון רחב של התמכרויות והתנהגויות הרסניות.

גמילה מהתמכרויות – כל הסוגים

כיום, רוב המומחים מזהים שני סוגים של התמכרות:

  • התמכרות כימית – מכונה גם התמכרות פיזית. כרוכה בתלות פיזית של המכור בחומרים הנצרכים. הימנעות משימוש תגרור כאב רב ושלל תסמינים גופניים קשים.
  • התמכרות פסיכולוגית – או התמכרות התנהגותית. בהתמכרות זו אין היבט פיזי, אך היא כרוכה בדפוס של התנהגויות כפייתיות. כלומר, התנהגויות שהאדם אינו מצליח להימנע מהן על אף שאינן מציעות לו תועלת ממשית ועל אף העובדה שהן ממש מזיקות לו. גם בהתמכרות הכימית, יש היבט התנהגותי ניכר.

כדי לייעד אפיקי טיפול נכונים עבור גמילה מהתמכרויות, יש להתייחס אל כל ההיבטים המרכיבים אותה. בראש ובראשונה, נוצרת ההתמכרות עקב פגיעה במערכת התגמול שלנו. כאשר אנו מעורבים בפעילות שמסבה לנו הנאה, בין אם מדובר בשיחה מרתקת או בצריכת קוקאין, מנגנון התגמול במוח מפריש את המוליך העצבי דופמין יחד עם כימיקלים אחרים. הדופמין מחזק את הקישור במוח בין פעולות מסוימות ובין תחושת עונג, מה שמניע אותנו לחזור על פעולות אלו בעתיד. הרצון לחוות שוב ושוב את תחושת האופוריה יכולה לעורר חשק לחומר או להתנהגות מסוימת, במיוחד כאשר ההזדמנות לחזור עליה זמינה לנו. התשוקה העזה הזו מהווה לעתים קרובות את הסימן הראשון להתמכרות. ככל שנתמיד בהתנהגות הזו, כך המוח יפריש יותר דופמין וחוזר חלילה, במעגל שקשה מאוד לקטוע.

שבירת המעגל דורשת סיוע מקצועי

ההתמכרות היא הרבה יותר מדפוס התנהגות בלתי רצוי. מדובר בהפרעה מוחית ורגשית הדורש סיוע מקצועי. צוות "רוח בכפר" מונה אנשי טיפול מכל התחומים הרלוונטיים – מפסיכיאטרים ורופאים המתמחים בהתמכרויות, ועד למטפלים באמנות ומכורים לשעבר המספקים תמיכה שוטפת לנגמלים. אנו מזמינים אתכם להתחיל בתהליך שיקטע את מעגל ההתמכרות, ויפתח את הדלת לחיים חדשים.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל