Facebook Whatsapp Youtube

מה הם השלבים של טיפול גמילה מסמים?

מדי שנה, מטופלים במרכזים השונים בארץ מעל 10,000 מכורים לסמים והמספר נמצא בעלייה מתמדת. הגורמים להתפתחות התמכרות לסמים הם רבים מספור, ומקורותיהם משתנים באופן ניכר מאדם לאדם. מטראומה אישית ועד לדפוסי הרס עצמי, כל אחד מאיתנו שנקלע אל מעגל הסם, מביא עמו סיפור אישי יוצא דופן. לאורך כל חיינו נשאנו עמנו מטען רגשי ללא הכלים הראויים שיאפשרו לנו לנהל אותו כראוי. הסם שימש עבורנו כפתרון הטוב ביותר שהכרנו, וכעת אנו מחפשים אחר דרך בריאה יותר והרסנית פחות להתמודד עם המטען הזה ולפרוק אותו. אם אתם מחפשים טיפול גמילה מסמים על מנת להציל את עצמכם ולהחזיר את השליטה לחייכם, מרכז רוח בכפר הוא המקום עבורכם. האלו כמה מהשלבים המרכזיים במסע שנעבור שם.

טיפול גמילה מסמים כולל כמה שלבים

טיפול גמילה דורש תהליך ניקוי רעלים מהגוף, מכיוון שישנם סמים רבים הגורמים לתלות פיזית עוצמתית. לכן, לצד הטיפול במנגנונים הרגשיים וההתנהגותיים של ההתמכרות, יהיה עליכם בראש ובראשונה לטפל בהיבט הפיזיולוגי-כימי של ההתמכרות. ההתנקות עצמה היא פשוטה מאוד במהותה – כל שעליכם לעשות הוא להפסיק לצרוך את הסמים. לרוב, ההתנקות עשויה להימשך מספר שבועות, אך תסמיני הגמילה עלול להיות קשים מאוד ברמה הפיזית והנפשית כאחד. לכן, מומלץ ביותר לעבור את הגמילה במוסד ייעודי שיוכל להעניק ליווי רפואי ותמיכה רגשית לאורך התקופה.

שלב הטיפול הראשוני – חזרה לשגרת החיים

לאחר שחולפים תסמיני הגמילה, נהיה פנויים לחלוטין להתמקד בטיפול. במסגרות השונות, נוכל להשתתף במפגשים קבוצתיים בהם נוכל לשמוע סיפורי התמכרות של חברינו לתהליך. לעתים קרובות, יש כוח אדיר בשיתוף הזה, מפני שזוהי הזדמנות חשובה לגלות שאיננו לבד וכי ישנם שותפים רבים למסע שלנו, המנצחים את ההתמכרות מדי יום ביומו. לצד המפגש הקבוצתי, ילוו אתכם מטפלים המתמחים בהתמכרויות במסגרת פרטנית.

ניהול המצב – טיפול גמילה מסמים לטווח הארוך

אם הגעתם עד לנקודה זו, כבר מגיעה לכם טפיחה ענקית על השכם. תקופת הגמילה היא מורכבת וגובה מחירים רבים, והנכונות שלכם לטפל בעצמכם ולשנות את הדפוסים המוכרים שהנחו אתכם תקופה כה ארוכה היא מבורכת. כדי לשמר את ההישגים, חשוב לחפש אחר טיפול התנהגותי פרטני וקבוצתי. אנו ב"רוח בכפר", מחויבים לרווחה שלכם ונשמח להעניק את כל התמיכה הנדרשת משלב הגמילה הראשונית.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל