Facebook Whatsapp Youtube

מוסד גמילה – הדרך לפתוח דף חדש בחיים

כולנו אוהבים מדי פעם לקחת סיכונים, או להתערב על משהו במסגרת חברית. אין ספק שהימורים יכולים להיות מהנים ומרגשים, וגם בישראל יש לא מעט אפיקים חוקיים בהם נוכל להשתתף. עם זאת, כאשר נקודות השיא והנפילות שמגיעות עם כל ניצחון והפסד הופכות לממכרות, משחקי מזל והימורים עלולים לגבות מחיר כבד מחייהם של המהמרים ובני משפחותיהם. מהמרים כפייתיים יכולים להפסיד ולזכות באלפי שקלים תוך מספר ימים, או אפילו שעות ולרוב גם סיכונים גבוהים והפסדים צורבים לא ירתיעו אותם. לא מדובר בחוסר אחריות או אומץ לב מופרז, אלא בהתנהגות שאין עוד באפשרותם לעצור. במקרים כמו אלו, ייתכן מאוד שיידרש סיוע של מוסד גמילה כמו רוח בכפר, שיסייע להם להבין שההתמכרות עלולה להרוס את חייהם, ולטפל בהם צעד אחר צעד בתהליך הגמילה.

מרכז גמילה – מתי לפנות?

האופוריה המזהירה המתלווה לכל זכייה יכולה כל כך לרגש עד שמהמרים רוצים להמשיך ולשחזר את האופוריה הזו שוב ושוב. לעומת זאת, כאשר מהמרים מפסידים, ההתרסקות הרגשית ותחושת האובדן דורשות תיקון מהיר כדי להשיב את תחושת רוממות הרוח. ככל שההתמכרות נמשכת, האדם המכור רגיל יותר ויותר לקבל סיפוק מידי ולברוח מתחושת כישלון או תסכול על ידי יצירת ריגוש חדש. כך, חרף כל ההשלכות השליליות שמביא ההרגל לשגרת היום-יום, ההימורים הופכים להיות מרכז החיים. זיהוי סימני האזהרה להתמכרות להימורים הוא השלב הראשון בקבלת עזרה. עבור משפחות רבות, הסימן הראשון לכך שלבן משפחה יש בעיית הימורים הוא אובדן פתאומי של סכום כסף גדול. עם זאת, ישנם סימנים אחרים שיש לשים לב אליהם שעשויים לסייע במניעת פגיעה חמורה ברווחת המשפחה:

  • ויתור על תחביבים מועדפים, פעילויות פנאי או אירועים משפחתיים על מנת להמר.
  • פתיחת חשבון עו"ש חדש או הגשת בקשה לכרטיסי אשראי חדשים ללא צורך לכאורה בעוד כסף.
  • התנהגות חשאית או מתגוננת, בעיקר סביב שאלות על כסף
  • ניסיון להפסיק להמר ללא הצלחה.
  • הבעת אשמה, בושה או חרטה על ההימורים ועם זאת, אי יכולת להפסיק.

המוסד הנכון יכול לעשות הבדל משמעותי

אם זיהית אחד או יותר ממאפיינים אלו בקרב אדם הקרוב לך, האפיק היעיל ביותר לטיפול בבעיה הוא פניה אל מוסד של עיסוקו הוא גמילה. "רוח בכפר" מזמינה אותך לעבור טיפול משנה חיים אנשי מקצוע מובילים בתחום המתמחים בהתמכרות להימורים שילוו אותך או את האדם המכור לאורך כל הדרך אל ההחלמה.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל