Facebook Whatsapp Youtube

הצבת יעדים – הדרך להצלחה

אחד הצעדים הראשונים לקראת טיפול גמילה משימוש בסמים הוא עריכת תוכנית טיפול מול הגורם המקצועי אליו פנית לעזרה. ברוב המכריע של המקרים, תוכנית הטיפול תיבנה בשיתוף עם מכון גמילה מסמים. הגורם המקצועי שלך יסייע לך לתאם ציפיות, להגדיר יעדים ולהיערך לקראת התהליך, ותוכנית הטיפול חייבת לקחת בחשבון את כל ההיבטים בהם משפיע השימוש בסמים על חייך, כולל בריאותך הנפשית, הפיזית, החברתית והפיננסית. איש המקצוע שילווה אותך יבחן וינתח את דפוסי השימוש, את ההיסטוריה הרפואית ואת העבר הפסיכיאטרי שלך, וסביר להניח שייערך ראיון מקיף בו ילמד המטפל על עברך ועל החוויות המשמעויות שכוננו את אישיותך. בהתבסס על כל הנתונים הללו, ניתן יהיה להעריך מהן הבעיות השורשיות שהביאו אותך לטיפול במרכז גמילה שיקומי כמו מרכז רוח בכפר, ולייעד את אפיקי הטיפול המתאימים ביותר שיעמדו לרשותך עם כניסתך במסגרת.

לקראת הכניסה אל מכון גמילה מסמים, חשוב להציב יעדים

לאחר שנזהה באופן מדויק את הבעיה עמה יש להתמודד, הגיע הזמן לחשוב על פתרונות. ברוב המקרים, מכון גמילה מסמים ידרוש מאיתנו להציב מספר יעדים ברורים שנרצה להשיג בטיפול- היעדים נובעים לרוב באופן ישיר מהבעיות שזיהינו. כך למשל, אם זיהינו ניתוק מהמשפחה או טראומה אישית כגורם המהווה טריגר לשימוש בסמים, נוכל להגדיר יעדים כמו שיקום היחסים עם קרובי המשפחה או ללמוד אסטרטגיות חדשות לנהל את הטראומה. בעוד שבמקרים מסוימים ניהול ההתמכרות יכול להתנהל בטיפול שיחתי בלבד, לעתים קרובות יידרש שילוב של מספר אפיקי טיפול, ואף ברוב המכריע של המקרים טיפול קבוצתי נחשב לאחד מהכלים היעילים ביותר. הלימוד מחוויותיהם של אחרים והתחושה כי איננו לבד במערכה, מאפשרת לשקם את האמון ביכולתו להשתנות ולהכיר מחדש את כוחה של החברות והערבות ההדדית, שעשויים להחליף את הצורך שתפסו הסמים בחיי האדם המכור.

טיפול המשך לאחר גמילה

בסבלנות ובהתמדה, יהיה באפשרותך לעצור את מעגל ההתמכרות ולצאת אל חיים חדשים. עם זאת, גם לאחר שחרורך ממסגרת המכון לגמילה מסמים, המסע לא הסתיים. כדי להמשיך ולנהל את ההתמכרות ביעילות, מומלץ להמשיך בטיפול תקופתי ולהשתתף במפגשי קבוצות שיסייעו לך לשמר את כל התובנות שרכשת. אנו ב"רוח בכפר" מזמינים אותך להצטרף למשפחה חמה שתלווה אותך לכל אורך חייך ותספק לך את הכלים הנדרשים עבור הבריאות שלך.

 

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל