איך תזהו שאתם סובלים מתופעות של חרדה ודיכאון?

איך תזהו שאתם סובלים מתופעות של חרדה ודיכאון?

דיכאון וחרדה נחשבות להפרעות נפשיות קשות ודיי נפוצות בקרב נשים וגברים. הן גורמות לסבל וכאב ועשויות להוביל את האדם למצוקה נפשית אמיתית. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בקרב הסובלים מדיכאון וחרדה, הן בעקבות מתחים במקום העבודה, לחצים, מחשבות טורדניות, בעיות כלכליות, מצבים חברתיים ומשפחתיים מורכבים וכדומה. התחושות האלו התגברו כאמור בשנים האחרונות, וכדי שיהיה אפשר לטפל בהן, צריך לשקול טיפול בדיכאון בחרדה שכולל: טיפול פסיכולוגי, שיסייע לכם להבין את סיבת התפתחות ההפרעות ולטפל בה. מרכז הגמילה "רוח בכפר" הוא המקום המתאים ביותר עבור אנשים שסובלים מדיכאון וחרדה. יחד עם הצוות המקצועי הכולל מטפלים, הוא מציע תוכנית טיפולית פרטנית לכל מטופל תוך מתן לווי, ייעוץ, תמיכה והכוונה במהלך הטיפול וגם לאחריו.

איך תזהו שאתם סובלים מתופעות של חרדה ודיכאון?

הפרעת הדיכאון מאוד תלויה בהפרעת החרדה. הן לעיתים יכולות להגיע יחד, אך ברוב המקרים הן יתפתחו בנפרד. מתי הן יכולות להתפרץ? בעיקר בעקבות כל מיני טראומות או חוויות עוצמתיות שגורמות לנו ולגוף שלנו, לצאת מאיזון וכך למעשה לבטא את התקפי החרדה. סוגי הטראומה יכולות להיות: הטרדה מינית, אלימות, היריון ומצבים שונים מהסוג הזה. איך תזהו שאתם מתמודדים מהתופעות – באמצעות התסמינים: אם תרגישו עצב, ירידה במוטיבציה, בעיות שינה ואכילה, ירידה בחשק המיני ודכדוך. מזהים? כדאי לכם לפנות לטיפול בדיכאון וחרדה ולברר לעומק את מצבכם.

 

הצלחת הטיפול קשורה לסובבים אתכם

תסמיני דיכאון וחרדה יכולים להשפיע לעיתים קרובות על הסביבה הקרובה לכם. למשל: על המשפחה, על החברים, בעבודה, בזוגיות וכדומה. כאשר בני זוג מתמודדים עם דיכאון וחרדה, ניתן לראות ירידה ביכולת לתקשר בקשר ויש חוסר וודאות ויכולת לתמוך בבן זוג שסובל מההפרעות. טיפול בדיכאון וחרדה תלוי מאוד בתמיכה של האנשים שקרובים לכם, וכדי שזה יעשה על הצד הטוב ביותר, כדאי להסביר להם על ההפרעות איתן אתם מתמודדים ולא להתבייש לבקש תמיכה, חיבוק וחום לאורך התהליך הטיפולי.

לסיכום, מרכז הגמילה "רוח בכפר" בעל ניסיון וותק רב בלווי מטופלים שהתמודדו עם דיכאון וחרדה והיו מעוניינים להתחיל טיפול פסיכולוגי, כדי להבין לעומק את סיבת ההתמודדות ולטפל בה.

 

 

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו