Facebook Whatsapp Youtube

גמילה מסמים קלים

גמילה מסמים קלים נתפשת בעיני אנשים רבים כפשוטה למדי. בשל העובדה שסמים קלים כדוגמת מריחואנה וחשיש מיוצרים מצמח הקנביס, הסברה היא שהתמכרות לסמים אלו איננה מסוכנת. עם זאת, חשוב לציין ששימוש קבוע וכפייתי בסמים אלו הוא בהחלט בעל השלכות בריאותיות ופסיכיאטריות רבות.

גמילה מסמים קלים: מידע חשוב

סמים קלים מתייחסים, בדרך כלל, לחומרים המופקים מצמח הקנביס – כמו מריחואנה, חשיש וגנג'ה. משום שרבים מאמינים כי סמים אלו אינם מחזיקים בהשפעה הרסנית המייצרת תלות, בשנים האחרונות קמה תנועה הפועלת למען הלגליזציה של חומרים אלו. רבים טוענים שמשום שאנו חיים בדמוקרטיה, ובשל העובדה שאנו צורכים חומרים מסוכנים אחרים כמו אלכוהול ללא סכנה בהרשעה פלילית, אין שום סיבה להביע התנגדות לסמים קלים – אשר יכולים להקל על הסבל של חולים כרוניים, כמו גם אלו אשר השתחררו מניתוחים מסובכים.

עם זאת, אלו המתנגדים ללגליזציה של הסמים הקלים טוענים שבמידה וניתן יהיה לעשן סמים אלו באופן חופשי, אז קבוצות אוכלוסייה חלשות, כמו בני נוער, יסבלו רבות מהשימוש הכפייתי בסמים קלים. ויש מידה של צדק במחשבה זו, שכן בני נוער, למשל, הם בעלי סבירות גבוהה להיכנע ללחץ חברתי ולעשן, וכתוצאה מכך לפתח התמכרות לכל דבר – ובכך לסבול מבעיות בריאותיות לא פשוטות, להביא לכדי תאונות דרכים בזמן נהיגה תחת השפעה, ובמקרים מסוימים – להתחיל ולצרוך סמים קשים כאשר התגובה של הסמים הקלים מפסיקה להשפיע.

גמילה מסמים קלים, בהתאם לכך, היא איננה פשוטה ודורשת בנייה של תכנית טיפול – בדומה לתכניות טיפול בסוגי התמכרויות אחרים. תהליך גמילה זה מתייחס לשני היבטים מרכזיים בהתמכרות לסמים קלים: התלות הגופנית והנפשית. התלות הגופנית מתאפשרת כאשר הגוף הופך לעמיד בפני השפעתו של הסם, ולעיתים קרובות איננו יכול לתפקד בלעדי הסם. התלות הנפשית באה לידי ביטוי בדפוסים התנהגותיים במהלכם המכור חוזר ומשתמש בסמים הקלים מתוך רצון חזק לשמר את תחושת האופוריה, אך למעשה נוצרת חרדה הולכת וגוברת בהתאם לחשש שמא נגמר הסם. במילים אחרות, כדי לסייע למטופל להתגבר על ההתמכרות, ראשית, עליו לנקות את הגוף שלו מנוכחותם של הסמים, ולאחר מכן יש לבנות לו תכנית טיפול נפשית שתעניק לו כלים לבניית חשיבה חדשה – באמצעותם יידע להתמודד עם המציאות.

פתרון הוליסטי לגמילה ברוח בכפר

כדי למנוע השפעות בריאותיות ופסיכיאטריות בשל שימוש כפייתי בסמים קלים, חשוב לפנות אל מרכז הגמילה רוח בכפר.

מכון גמילה מסמים קלים

 

מכון גמילה מסמים קלים

סמים קלים כמו מריחואנה או חשיש הם חומרים פסיכו – אקטיבי אשר עלול לגרום להתמכרות נפשית לא פשוטה. מכון גמילה מסמים קלים יכול לסייע לכם לראות את האור שבקצה המנהרה, מעבר למסך הערפל אשר משבית אתכם ומחסל כל קמצוץ של מוטיבציה. רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת מספקת גישה טיפולית מקיפה, אישית וקבוצתית, המשלבת פסיכותרפיה וטיפולים אלטרנטיביים מתקדמים.

תהליך הגמילה במסגרת מכון גמילה מסמים קלים

מכון גמילה מסמים קלים מציע לכם את הטיפול המתאים על מנת למצוא את עצמכם חוזרים לחיים נורמטיביים ללא הסמים. סמים קלים אמנם אינם גורמים לתלות פיזיולוגית בסם, אך עלולים לגרום להתמכרות נפשית קשה. ישנם לא מעט אנשים אשר בוחרים להתנסות בסמים קלים במסגרת של אירועים חברתיים שונים או בשעות של מצב נפשי קשה, לאחר מכן הם ממשיכים בניסיון לשחזר את ההרגשה הטובה ולברוח מהמציאות היום יומית אשר מקיפה אותם.

בעוד אנשים אלו עלולים לטעון כי הם "יכולים להפסיק מתי שרק ירצו", הרי שהרצון הזה כמעט ולא מגיע. סמים קלים כמו מריחואנה וחשיש יכולים לגרום לקהות רגשית וחושית. דבר העלול לגרום לירידה בתפקוד הכללי של המכור. ישנה חשיבות גבוהה לסיוע אשר אותם אנשים יכולים למצוא במסגרת של מכון גמילה מסמים קלים. התמיכה הנפשית ורכישת הכלים להתמודדות עם המציאות ללא סמים הם רק חלק מהשיעורים החשובים שתוכלו ללמוד כאן. זוהי הדרך הנכונה לחזור לחיים נורמטיביים בסיוע של התמיכה והעידוד של המדריכים.

מכון גמילה מסמים קלים – המודעות לבעיה היא הצעד הראשון

התמכרות לסמים קלים, היא ככל התמכרות, מסוכנת, מהווה בריחה מהמציאות וביטוי של חוסר יכולת להתמודד עם החיים. המודעות לכך כי גם סמים קלים הם ממכרים, יכולה להיות הצעד הראשון שלכם לקראת שחרור מההתמכרות עצמה. התפקוד הירוד, חוסר מוטיבציה וחוסר היכולת להתקדם ולשאוף ליותר מוביל אנשים המכורים לסמים קלים להישאר במצב תקוע. הדרך לצאת משם עוברת דרך רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת.

תסמיני ההתמכרות לסמים

איך תדעו האם אתם מכורים לסמים קלים או לסמים קשים? היום יש מגוון סוגים של סמים, כמו: גראס – שנחשב, כך לפי אנשים רבים, לסם יחסית קל. מה שהרבה מהם לא יודעים שככל שמגבירים את השימוש בו, יש אפשרות לפתח תסמיני התמכרות קשים, ולעיתים הם אפילו לא שמים לב. השימוש גורם לטשטוש, למצב שהם מרגישים בשליטה אבל הם לא, הסם שולט בהם, הם בטוחים שהם מצליחים לנהל את חיי השגרה בצורה טובה, אבל בפועל הם לא מנהלים אותה בכלל. כך למעשה נראית שגרת התמכרות לסמים שמצריכה ללא ספק התחלה של גמילה. איך ואיפה ניתן לבצע הליך גמילה? במרכזי גמילה מקצועיים בארץ, שניתן לגשת אליהם ולספר על מצבכם וכך למעשה הם יוכלו להתאים לכם את הטיפול המתאים. מרכז הגמילה "רוח בכפר" מלווה אנשים רבים שהתמכרו לסמים קלים ויכול לסייע לכם בעזרת הטיפול המתאים להיגמל ולחזור לשגרה ולתלם שהייתם רגילים.

איך נראית תכנית הגמילה מסמים קלים?

כל אדם שמחליט להיכנס לתהליך גמילה מסמים יכול להתחיל תכנית גמילה שונה לחלוטין מאדם אחר. הכל תלוי בסוג ההתמכרות, ברמה וביכולת וברצון שלו להיגמל. ככל שהמוטיבציה להיגמל גבוהה יותר, כך יש סיכוי שתהליך הגמילה יהיה מוצלח. לאורך כל הדרך. חשוב לדעת שיש גם תופעות לוואי שצריך להתמודד איתן, שהן מגיעות לרוב בתחילת-אמצע התהליך. למשל: בעיות שינה, מחשבות טורדניות, כאבי שרירים, כאבי ראש, קריז, עייפות, תסכול, דיכאון, חרדה ועוד. התסמינים הללו הם חלק מהתוכנית ולהם מתאימים טיפול שעשוי לסייע לכם לצלוח כל התמכרות.

איך ניתן להתכונן לגמילה?

אין אפשרות כל כך להתכונן לתהליך גמילה מסמים. אלא קודם להיות מוכן נפשית ולקבל טיפולים שיכולים מאוד להשפיע על הנפש והעל הגוף. צריך גם לחשוב חיובי, לרצות שהגמילה תתבצע על הצד הטוב ביותר, להגיע עם מוטיבציה ואמביציה שהאנשים שיטפלו בכם יעשו הכל כדי שתצליחו לצאת מהמעגל של ההתמכרות.

לסיכום, מרכז הגמילה "רוח בכפר" בעל ניסיון רב שנים בתהליכי לווי וגמילה מסמים קשים וקלים. יחד עם הצוות המקצועי הוא בונה לאנשים תוכנית טיפולית מתאימה שמסייעת להם לחזור לתלם.

סיוע בגמילה

לא מעט אנשים מתנסים בשימוש בסמים קלים. הם מאמינים שסמים מהסוג הזה אינם גורמים להתמכרות, אלא רק לתחושה טובה, רגעית ולא מתמשכת. האומנם? מה שרבים לא יודעים שגם סמים קלים נחשבים למסכני חיים, ויותר כך גורמים להתמכרות חמורה שמצריכה בהמשך גם גמילה. לא מתחבר לכם? בסמים הקלים, כמו בכל סם, יש חומרים ממכרים שנותנים תחושות נעימות נפשיות וגופניות. הגוף אוטומטית נהנה ושמח, ומתמכר לתחושה. ככל שהשימוש גובר, כך לגוף יש צורך לחוש את התחושה לזמן רחב יותר וכך, כשהוא לא מקבל מענה כזה, הוא מבקש מינון גבוה יותר. המינון עולה קצת ועוד קצת, וכך בדיוק מתחילה התמכרות לסמים קלים. מכון גמילה לסמים קלים יודע לטפל היטב בסוג ההתמכרות הזו ויכול לסייע לכם לצאת מתוך המעגל המורכב שנקלעתם אליו. מרכז הגמילה "רוח בכפר" נחשב לאחד מהמקומות המוכרים שמטפלים באנשים שהתמכרו לסמים קלים. הוא מתאים להם תכנית טיפולים ייעודית ופרטנית ומצליח לגמול אותם בצורה בריאה ונכונה להם.

מכון גמילה מסמים – יתרונות

אנשים שמתמכרים לסמים קלים, מאמינים שהם יכולים להיגמל לבד. כן, הרבה מה מתחילים בניסיון גמילה עצמאי, מה שברוב המקרים לא מצליח כל כך. לכן הגעה למכון גמילה יכול לקצר לכם תהליכים של ניסיון לבד, ויעטוף אתכם במסגרת טיפולית נכונה לכם, מטפלים שיוכלו לתת לכם מענה רגש, נפשי ופיזי בהתאם להתמודדות שלכם וכך לקדם אתכם לעבר הגמילה שאתם כל כך רוצים להשיג. אל תעברו את הליך הגמילה לבד, זה ללא ספק לא פשוט וחשוב לבדוק אופציות, כמו מכוני גמילה, כדי לצלוח את התהליך.

מתחילים טיפול בהקדם

אחרי שזיהיתם שאתם מכונים לסמים קלים, עלתה לכם במחשבה רצון להתחיל הליך של גמילה – חשוב לבחור בשלב הזה מכון גמילה. מדובר בחיפוש שיכול להאריך מעט זמן, אך אם תתחילו בהקדם, תצליחו למצוא את המכון שמתאים למידותכם. על מה חשוב להקפיד? על מטפלים מקצועיים, יחס אישי ומשפחתי והמלצות.

לסיכום, מרכז הגמילה "רוח בכפר" מנוסה כבר הרבה שנים בסיוע בתהליכי גמילה מסמים קלים בקרב אנשים רבים.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    תהליך הגמילה מסמים קלים

    בשנים האחרונות, בעקבות השכיחות העולה והולכת בשימוש בגראס, רמת הלגיטימיות הגוברת לשימוש בו גרמה (אולי במכוון, אולי לא) לטשטוש הקשר ההגיוני שבין היותו סם (על כל המשתמע מכך) לבין מושגים כמו התמכרות, גמילה וכד'. המונח "סמים קלים" עלול להטעות, ולכן, גמילה מסמים קלים עשויה להיחשב, כאמור, בטעות, כמשהו שהוא הרבה פחות רציני מגמילה מכל סוג התמכרות אחרת, אבל לא, הסמים אולי "קלים", ההתמכרות והגמילה – קשות לא פחות! לסיוע מקצועי בתחום, צרו קשר עם רוח בכפר.

    למה בעצם להיגמל מסמים קלים?

    משתמשים רבים בגראס טוענים בכל תוקף שהם לא מכורים. והם אף עשויים להציג הוכחות לכך כמו "אני עובד / לומד" או "אני מתפקד לגמרי מבחינה משפחתית" ועוד כהנה וכהנה "הוכחות", שכל מה שהן מוכיחות, הוא את יכולתו של המעשן להתעלם מההשלכות העתידיות של העישון והתמקדותו, אך ורק, בהווה. נכון, לרוב, כשאנחנו מדברים על התמכרות לסמים אנחנו מדברים על תופעות מיידיות הרבה יותר (כמו הסיכון להידבק באיידס או בהפטיטיס ממזרק נגוע, מנת יתר, הסתבכות עם החוק או השוק האפור בשל הצורך לממן כמות סם שעולה באופן קבוע, וכן הלאה). אולם, לעישון גראס יש השפעות רחוקות יותר, שמרביתן נובעות מכך שהמעשנים מעדיפים כיום להעביר את ימיהם מאחורי אותו חיץ מטושטש וממוסך שאותו יוצרים הסמים הקלים. החיץ הזה, עשוי להסתיר מאחוריו לא מעט דברים, שאיתם, בוחר המעשן שלא להתמודד ולא לקחת עליהם אחריות. כך, שבסופו של דבר, ההתמכרות לעישון נוצרת מתוך התלות במסך שמגונן עליהם מהחיים ומהתמודדות האמיתית איתם. לכן, גמילה מסמים קלים נחוצה בדיוק כמו כל גמילה מחומר ממכר או מהתנהגות הרסנית אחרת!

    תלות יוצרת חוסר שליטה בחייכם

    למרות הטרנדיות של השימוש בסמים קלים ולמרות הסלחנות שכולם, בכל מקום, מגלים מדובר בהתמודדות אמיתית, בוגרת ואחראית עם חייכם לא כוללת הסתתרות מאחורי מסך עשן. גמילה מסמים קלים מאפשרת לכם לקחת בחזרה לידיכם את המושכות ולשלוט על חייכם ועל עתידכם!

     

    אנחנו, במרכז רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת, מתמחים בכל סוגי ההתמכרויות, ותהליכי גמילה מסמים קלים, אף הם, כמו שאר סוגי הגמילה המבוצעים במרכז, מתבצעים מתוך גישה הוליסטית.

    חשיבות הפנייה אל מכון גמילה מסמים קלים

    אמנם, הרושם הקיים כיום בציבור הוא כי סמים קלים אינם מזיקים ממש, אולם, חשוב לזכור כי חלק גדול מהבעיות הנובעות מהתמכרויות שונות, אינו בהכרח מתייחס לנזקים פיזיים ישירים שנגרמים מההתמכרות – אלא למעגל נזקים גדול ורחב הרבה יותר. אם ניקח כדוגמה את ההתמכרות לשופינג או להימורים (שתי התמכרויות "התנהגותיות") נראה כי לא ניתן לייחס להן פגיעה פיזית במכור או בסביבתו. עם זאת, הן יוצרות נזק לא מועט. כך שזה לא ממש משנה אם השפעתם הפיזית של הסמים הקלים קלה יותר מזו של האלכוהול, תרופות המרשם או הסמים שאינם קלים, עצם ההתמכרות היא זו שמצריכה מכון גמילה מסמים קלים. לקבלת מידע חשוב, פנו אל רוח בכפר.

     

    האם קיים הבדל בין גמילה מסם קל לגמילה מסם "קשה"?

    מהלכו, אורכו ורמת מורכבותו של תהליך גמילה נקבעים לפי מספר קריטריונים, שביניהם מושא ההתמכרות (החומר או ההתנהגות ההתמכרותית), זמן ההתמכרות, תדירות השימוש, דרגת חומרת ההשלכות הפיזיות, הנפשיות, הסביבתיות, הזוגיות, המשפחתיות והתעסוקתיות של ההתמכרות על המכור, כמו גם נתונים ספציפיים נוספים הנוגעים למכור עצמו. אמנם, ניתן היה לחשוב כי מכון גמילה מסמים קלים יצטרך לעבוד פחות קשה על מנת לגמול את המטופלים בו ממכון העוסק בגמילה מאלכוהול או מסמים רגילים, אבל, מאחר והמדובר בקריטריונים ספציפיים רבים המשתנים ממטופל אחד לאחר, אי אפשר להצהיר זאת בוודאות ובהחלטיות. כל מכון מנוסה ומהימן לגמילה מהתמכרויות, גם מכון גמילה מסמים קלים, ישתמש בכל הגישות, אנשי המקצוע והאמצעים העומדים לרשותו, על מנת להעניק למטופלים בו גמילה יעילה ובטוחה ויציאה חלקה ככל האפשר לדרכם החדשה.

    כיצד בוחרים מכון גמילה מסמים קלים?

    בבחירת מכון גמילה מסמים קלים יש לשים את הדגש על מספר גורמים. הראשון בהם הוא מקצועיות המכון הנקבעת לפי התמחות אנשי המקצוע שבו והניסיון שרכש המכון במהלך שנות קיומו. קריטריון חשוב נוסף, הוא האווירה שבמכון הגמילה. כידוע, נגמל נמצא בתקופה רגישה של חייו, והוא זקוק לאווירה חמה ותומכת, אבל, יחד עם זאת, גם אווירה שמציבה בפניו גבולות מוצקים, על מנת שלא יתפתה לשוב לסורו. לקבלת הסיוע הדרוש, ניתן ליצור קשר עם רוח בכפר.

    שאלות תשובות

    האם אפשר להיגמל מסמים קלים לבד?

    גם כשמדובר בסמים קלים, הגמילה מלווה בקשיים רבים ומומלץ להיעזר בגורמים מקצועיים שיסייעו לכם לאורך כל תהליך הגמילה והשיקום ולא לעשות זאת לבד.

    מה מיוחד במרכז רוח בכפר?

    רוח בכפר הוא מרכז גמילה המאמין בעבודה טיפולית שמתמקדת בגוף, ברוח ובנפש שמאפשרת חווית טיפול הוליסטית ייחודית ברמה גבוהה לכל מטופל. בנוסף במרכז שוררת אווירה משפחתית, עוטפת ומלטפת.

    איפה ניתן למצוא אותנו?

    אנו ממוקמים בכפר סבא בוילה פרטית המאפשרת לכל מטופל לעבור חווית טיפול ושיקום ברמה הגבוהה ביותר. מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום!

    קידום אתרים בגוגל