Facebook Whatsapp Youtube

גמילה מסמים קשים

גמילה מסמים קשים היא הצעד המתבקש עבור מכורים שמצאו נחמה הרסנית בחומרים ממכרים אלו. בתחילתו של מעגל קסמים זה, אף משתמש לא מצליח – או לא רוצה – לדמיין את הניתוק מהמשפחה ומהחברים, כמו גם הנזק הבריאותי שיגיעו בהמשך. תהליך הגמילה, למעשה, מאפשר לנו להתנתק מההתמכרות לחומרים הנרקוטיים והממריצים למיניהם – כדי לפתוח דף חדש ולצאת לדרך חדשה.

גמילה מסמים קשים: תהליך שיקום הדרגתי

אין ספק שהתמכרות בכלל, והתמכרות לסמים קשים בפרט, מצביעה על תהליכים פנימיים של המכור אשר מובילים לכדי תופעות לוואי הרסניות. התלות הפיזיולוגית והנפשית בסם מביאה, במשך הזמן, לכדי רצון לשחזר ולהעצים את תחושת הטשטוש והניתוק שהסמים מעניקים. עם זאת, תחושה זו היא מטעה ואינה משקפת את המציאות – ומובילה לכדי קושי מצדו של המכור לוותר על הסם מתוך חשש רב להתנתק ממשענת הסמים. תהליך הגמילה, בהתאם, הוא מסע מורכב ומאיר עיניים לעבר חיי פיכחות ויציבות.

את הסמים הקשים ניתן לחלק למספר קבוצות פסיכו-אקטיביות מרכזיות, הכוללות את משככי הכאבים, את הסמים הממריצים ואת החומרים המדכאים. בשל עוצמתם החזקה של חומרים אלו, הטיפול בתלות בהם הוא, ללא ספק, מורכב ודורש ליווי צמוד. לאחר שהמכור מאובחן מבחינה פיזית ונפשית, הוא מתחיל בתהליך הגמילה הפיזית מהסמים. תהליך זה איננו פשוט, ומשום שהוא מלווה בתסמיני גמילה פיזיים קשים, לעיתים יינתן למכור תרופות שיקלו עליו ויסייעו לו לצלוח שלב חשוב זה.

תהליך הגמילה איננו מסתיים כעת, אלא ממשיך לשלב הגמילה הנפשית, במהלכו המשתקם לומד כיצד לשנות את דפוסי החשיבה שלו – תהליך שישפיע בהמשך גם על דפוסי ההתנהגות שלו. צוות מכון הגמילה ירכיב עבור המשתקם תכנית טיפול רגשית שתכלול, בין השאר, טיפול פרטני וקבוצתי, בזכותן הוא ירד לשורש הבעיה שהובילה להתמכרות.

מרכז גמילה מסמים קשים: לצעוד לעבר דרך חדשה

תהליך הגמילה הוא מסע אל תוך הנפש, במהלכה המשתקם לומד להכיר את עצמו היטב. בזכות הצוות המקצועי בעל הראייה הרב מערכתית של רוח בכפר – המסע הזה טומן בחובו את הצעדים ההכרחיים והבטוחים לעבר ההחלמה.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    איך מתחילים גמילה מסמים קשים

    אין כל ספק, כי בחברה הישראלית בת ימינו, החשיפה המתמדת לגירויים גורמת לרבים לרצות להעלות את סף הגירוי והריגוש שלהם, וכתוצאה מכך, אף להתנסות בחומרים ובסמים קשים ומרכבים יותר. במקרים רבים, תלותו של האדם בס נובעת מהצורך שלו למסך ולטשטש טראומות וזיכרונות קשים, ו"להטביע" אותם תחת החומרים הממכרים. תהליך גמילה מסמים קשים הוא התהליך שמטרתו לסייע למכורים לסמים הקשים לשבור את דפוסי התמכרותם הפיזיים והרגשיים ולסייע להם בדרכם אל ההחלמה. מומחים רבים בחום מעדים להתייחס להתמכרויות השונות כאל מחלות כרוניות שאיתן, נדרש להתמודד המכור, בסיועם של מרכזי הגמילה. למענה מקצועי, פנו אל רוח בכפר.

    שני דברים שחשוב לדעת בגמילה מסמים קשים

    • כיצד מאבחנים התמכרות לסמים קשים – על מנת לקבוע כי אדם מסוים מכור לסמים קשים, ניעזר במספר בפרמטרים המאפיינים כל סוג התמכרות אחר – הדחף הכפייתי לשימוש בחומר, הזנחה או עזיבה של כל פעילויות הפנאי הקודמות ונטישתם מאחור של בני זוג, קרובי משפחה ו / או חברים קודמים. בנוסף, מאפיינת התמכרות בצורך במנות גדלות והולכות של הסם, שמטרתן לשחזר את התחושה הראשונית של השימוש בו.
    • גמילה מסמים קשים – להתמכרות לסמים הקשים קיימים מאפיינים פיזיים מובהקים, המחייבים, לפני הכל, לנקות את גוף המטופל מהסם המצוי בו. אין כל ספק כי, הגמילה הפיזית (במיוחד מהסמים הקשים), הינה הליך מורכב למדי, שאליו יש להתייחס באופן מקצועי ולבצעו באופן שקול והדרגתי. למרות זאת, זהו שלב בסיסי שהכרחי לעבור אותו בדרך לשלב הבא בתהליך הגמילה – הטיפול הנפשי. בשלב זה, באמצעות הטיפול הפסיכולוגי, הופך המטופל למודע לנסיבות אשר הוליכו אותו לדפוס ההתמכרותי. כמו כן, שלב זה מצייד את המטופל בכלים להתמודדות עם חיי היומיום, והפעם, ללא החומרים הממכרים.

    גברים ונשים – ההבדלים בהתמכרות ובגמילה

    בניגוד להתמכרותם של גברים, מניעיהן של נשים הם רגשיים ועשויים להיות מבוססים על אירוע טראומטי (כאונס) או על החיים לצידו של מכור. בחלק גדול מהמקרים, גמילה מסמים קשים  אצל נשים עשויה להתגלות כמורכבת יותר מזו אצל גברים, הן בשל תלות חזקה יותר בסמים הקשים מהגברים והשיבוש ההורמונאלי שיוצרת ההתמכרות לסמים בגופן של הנשים המכורות. לליווי וסיוע מקצועי בתחום, צרו קשר עם רוח בכפר.

    שאלות תשובות

    מה כולל תהליך הגמילה?

    השלב הראשוני בתהליך הגמילה הוא הגמילה הפיזית מהסם ולאחריו הגמילה מתחושת הצורך והתלות בו. חשוב לציין שהתהליך הוא ארוך ויש לפנות לאנשי מקצוע מומחים שילוו וינחו את המטופל בטיפול ובשיקום בצורה נכונה.

    למה חשוב לעבור את הגמילה בסיוע של גורם מקצועי?

    בגמילה מסמים ובפרט מסמים קשים, בהפחתה או בהפסקה שבשימוש בסם, המטופל חווה תסמינים פיזיים קשים וכן גם במישור הנפשי ההתמודדות היא מאתגרת במיוחד. המטופל זקוק לתמיכה וסיוע מאיש מקצוע מומחה בתחום ולכן חשוב לפנות אל מכון גמילה מקצועי שילווה את המטופל לאורך כל התהליך.

    מדוע לבחור במרכז גמילה רוח בכפר?

    מרכז רוח בכפר מאמין בשיטת טיפול המתמקדת בגוף, בנפש וברוח המעניקה למטופלים חווית טיפול הוליסטית ייחודית לצד תמיכה ומעטפת חמה של צוות המכון.

    קידום אתרים בגוגל