בעיית צריכת סמים באופן קבוע ופתרונות הטיפול

בעיית צריכת סמים באופן קבוע ופתרונות הטיפול

לא מעט אנשים מתמכרים לסמים בשנים האחרונות בעקבות מצבי מתח, לחץ, עצבים ותסכול שנובעים בעיקר ממרוץ החיים, מהעבודה השוחקת, משגרת החיים ומזוגיות שלעיתים לא מספקת. הסמים נותנים לאותם אנשים תחושה טובה, אנרגיות ולעיתים גם רצון להיות לבד, להתבודד. ובתוך הלבד הם מוצאים הרבה מאוד שקט. אך מה קורה כשהשפעת הסם מסתיימת? בדרך כלל מתפרץ הקריז ואז יש צורך להשתמש שוב ושוב. את השלב הזה הרבה אנשים מפספסים וכך למעשה הם לא מזהים שהם מפתחים התמכרות לסמים, בשימוש שלהם ובתחושה. מי כן שם לב לשינוי בדרך כלל? הסביבה הקרובה. יהיו הרבה פעמים שהם יגידו לאותם משתמשים על מצבם, ורק לאחר מכן הם יחשבו לגשת לטיפול גמילה מסמים. קיימים סוגים שונים של טיפולים שניתן לקבל, הם מגוונים ומותאמים אישית לכל מטופל ומצבו. מרכז הגמילה "רוח בכפר" יכול להציע לכם את מגוון הטיפולים, ויחד עם הצוות המקצועי הם יוכלו לבנות לכם תכנית טיפולים שתסייע לכם להיגמל מהסמים בהדרגה ובחוכמה.

טיפול גמילה מסמים – הסיבות להתמכרות

חוץ מסמים, יש הרבה סוגי התמכרויות איתם מתמודדים אנשים. כמו: הימורים, אלכוהול, קניות ואוכל. לכל התמכרות יש את המאפיינים שלה, אבל לכולם יחד יש מכנה משותף והוא סיבת ההתחלה. למה אנשים מתמכרים לסמים או להתמכרויות אחרות? בעיקר מסיבות נפשיות. מי שסובל ממחלות והפרעות נפשיות שונות, יש לו סיכוי גדול יותר להתמכר. יותר מכך, מי שיש לו במשפחה גנטיקה שנוגעת להתמכרות, עשוי להתמכר אף הוא. טיפול גמילה מסמים יכול להיות בכל מצב שבו תרגישו מוכנים נפשית, כך שאם זיהיתם את הבעייתיות ואת הסיבות, אל תהססו לגשת לטיפול ולהשתקם.

השינוי מתחיל מבפנים

התחלת טיפול גמילה מסמים היא דרך נהדרת להיגמל ולהתחיל חיים חדשים. צעד לפני הטיפול צריך לחשוב קודם על איך יראו החיים שלכם בלי השימוש בסמים. אם אתם מצליחים לדמיין את היום שאחרי, להבין שללא השימוש החיים שלכם יכולים להיראות הרבה יותר טוב, הצלחת הגמילה תגיע במהרה והיא ללא ספק תלויה בראש ובראשונה בכם.

לסיכום, מרכז הגמילה "רוח בכפר" בעל ידע וניסיון של שנים בלווי וטיפול באנשים שהתמכרו לסמים שונים בחייהם. הוא הציע להם מעטפת טיפולית מכילה, תומכת ואוהבת.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו