גמילה ממשככי כאבים

גמילה ממשככי כאבים

גמילה ממשככי כאבים מוצעת כפתרון עבור מטופלים אשר השתמשו יתר על המידה בתרופות או בכדורים לצורך שיכוך כאבים. לאורך השנים האחרונות, השימוש במשככי כאבים הינו תופעה הולכת וגוברת בישראל: בין אם מדובר באנשים הסובלים ממתחים, כאבי גוף שונים או יצאו לא מזמן מניתוח קשה – השימוש בתרופות מביא לכדי התמכרות של ממש. הגמילה מדפוסי התנהגות אלו, בהתאם, היא הכרחית ובלתי נמנעת.

גמילה ממשככי כאבים: להתגבר על הרגישות לכאבים

הסיבות לשימוש במשככי כאבים הן רבות, ונובעות בעיקר מהרצון להגביר את סף הרגישות של הגוף אל מול הכאב. התמכרות ניתן לזהות, בדרך כלל, על ידי דחף בלתי נשלט להמשיך ולהשתמש בחומר או לחזור ולבצע פעולה באופן כפייתי. כאשר מדובר במשככי כאבים, לעיתים נדמה כי נושא השימוש מעט יותר מורכב: אנשים רבים פונים לאופיאטים – משככי כאבים חזקים, למשל, לצורך הקלה לאחר יציאה מניתוח. לכן, ובשונה מהסטיגמה הנפוצה בנוגע למכורים המגיעים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, התמכרות למשככי כאבים בהחלט יכולה להתרחש אצל אנשים נורמטיביים שהולכים מדי יום לעבודה ומתחזקים משפחה.

משככי כאבים הם חומרים מקבוצת האופיאטים ומחייבים מרשם של רופא. לעיתים קרובות, הקלות הבלתי נסבלת דרכה ניתן להמשיך ולקבל את המרשם עבור התרופות מאפשרת לחולים להמשיך ולצרוך תרופות אלו גם לאחר שתופעות הלוואי מהניתוח חולפות, או לאחר שהתאוששו מפציעת ספורט. התלות במשככי הכאבים הופך, בשלב זה, לכל כך גבוה עד שרבים ינסו להשיג את התרופות באמצעות מרמה וזיוף.

כעת, התמכרות זו יכולה להביא לכדי נזק בריאותי מתמשך כמו גם להזנחה של תחומי עניין קודמים. הטיפולים המוצעים עבור מכורים כוללים, בתור שלב ראשון, גמילה פיזית מהחומר הממכר. עם זאת, כאשר מדובר בגמילה ממשככי כאבים, תסמיני הגמילה יכולים להיות כואבים במיוחד שכן הסיבה המקורית לשימוש בהם היא העובדה שהגוף לא יכול היה להתמודד היטב עם כאבים. לכן, במקרים מסוימים, הפתרון המוצע כולל תהליך גמילה מזורז תחת הרדמה המלאה – וללא תסמיני הגמילה הכואבים. לצד הגמילה הפיזית, המכורים למשככי כאבים מטופלים גם בהיבט הנפשי המסייע להם לרכוש מיומנויות התמודדות עם המציאות ולחזור לקהילה.

מרכז גמילה ממשככי כאבים – להתגבר על הכאב הפיזי והנפשי

בין אם מדובר בהיבט הפיזי או הנפשי – הטיפול אותו מציע מרכז הגמילה רוח בכפר הינו הדרגתי, מחושב ומותאם לכל אחד המעוניין בשיקום ממשככי כאבים.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו