Facebook Whatsapp Youtube

טיפול בדיכאון וחרדה

כחיים בעידן המודרני, ניתן היה לחשוב כי חיינו היו אמורים להיות קלים הרבה יותר. לא רק באספקט הטכני (בשל המודרניזציה שמעמידה לרשותנו אינספור סוגי ציוד ואביזרים משפרי איכות חיים), אלא גם באספקט הנפשי. ובכל זאת, מסתבר, שמצבים נפשיים מסוימים, כדוגמת סטרס, דיכאונות וחרדה, לא רק שלא חלפו ונעלמו מהעולם, אלא שכיום, הם רווחים ונפוצים אפילו הרבה יותר מבעבר. כן, למרות כל המודרניזציה שמשפרת את חיינו. טיפול בדיכאון וחרדה הפך להיות עניין נפוץ למדי, גם עבור כאלה שמבחינה אובייקטיבית במבט מבחוץ אין להם שום סיבה לחוש ולו אחת מהתופעות הללו. למענה מקצועי בתחום, פנו אל רוח בכפר.

 

טיפול בדיכאון וחרדה – מדוע הוא צו השעה?

נכון, המודרניזציה שיפרה את איכות חיינו לעין ערוך, אבל היא גם הכניסה אותנו לסוג של מרוץ בכל האספקטים השונים של החיים. אנחנו חייבים שיהיה לנו הבית היפה ביותר, אנחנו חייבים להיות ההורים הטובים היותר, העובדים המצליחים ביותר – כל כך הרבה מיני – מרוצים כאלה, שבכל אחד מהם אנחנו מחויבים, אם לא לנצח ולזכות במקום הראשון – לפחות שלא להפסיד. כתוצאה מכך, אנחנו נתונים במצב בלתי פוסק של ניסיון לשפר את מצבנו בכל תחום אפשרי, דבר הדורש מאיתנו לא מעט משאבים נפשיים. כשאלה, מן הסתם, הולכים ואוזלים, דיכאונות, סטרס, חרדה ותופעות נפשיות נוספות מופיעות ואף עלולות להוביל אותנו להתנהגויות, שבמצב הנפשי הרגיל לא היינו חולמים עליהם (כדוגמת שימוש בסמים, בריחה לאלכוהול וכן הלאה). טיפול בדיכאון וחרדה, כאשר הוא נעשה על ידי אנשי מקצוע ובמסגרת מסודרת, נותן בידי המטופל כלים להתמודדות עם המצבים המשתנים, וגם, כמובן, את הביטחון שביכולתו להתמודד עם כל מצב, ללא צורך לברוח ממנו לסמים או להתנהגויות התמכרותיות. אגב, כאן המקום לחזור ולומר אסור להירתע מקבלת טיפול בדיכאון וחרדה, רק בשל הסטיגמה שעלולה להתלוות אליו באוכלוסיות מסוימות.

 

ההתמודדות עם תופעות של דיכאון וחרדות אינה יכולה להיעשות בשיטת DIY

כאמור, טיפול בדיכאון וחרדה מצריך מקצועיות, מיומנות וניסיון, שאינם מצויים בידי אדם מהשורה שאינו עוסק בכך באופן מקצועי. לכן, אל תתפתו לנסות לצאת ממצבים כאלה בכוחות עצמכם, אלא פנו לקבלת הטיפול המתאים לכם במקום מסודר ומקצועי! בשל בזמן, רצוי לפנות אל רוח בכפר.

 

טיפול בדיכאון וחרדה

 

 

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    טיפול בחרדה ודיכאון

    העידן המודרני הביא עמו תחושת נוחות לחיינו, מעולם לא היינו נגישים לכל כך הרבה שפע, מידע ותוכן. עם זאת, נראה כי ככל שחיינו נעשים קלים ונוחים יותר, כך גם המועקה הנפשית נעשית שכיחה יותר בקרבנו. דיכאון וחרדה הם כאש בשדה קוצים בדורנו. בין אם הדבר נובע מתחושת חוסר מימוש ומשמעות, או מהעומס המאפיין את אורח החיים המערבי, נראה שמדובר בלא פחות ממגיפה. למעשה, דיכאון וחרדה מופיעים לא פעם במקביל, וכ-45% מהמתמודדים עם קשיים נפשיים מפגינים את תסמיני שתי ההפרעות גם יחד. ברוח בכפר, מרכז שיקום מתקדם ומודרני תוכלו לקבל טיפול בהפרעות דיכאון וחרדה, כמו גם שיקום לאחר התמכרות. כיצד נדע אם אנו או אדם קרוב אלינו זקוקים לקבל טיפול בדיכאון וחרדה? אספנו כאן כל מה שכדאי לדעת.

    טיפול בדיכאון וחרדה – מתי צריך לפנות לעזרה?

    לדיכאון ישנם תסמינים מובחנים שכדאי להכיר. זיהוי מוקדם עשוי למנוע התדרדרות ויאפשר לנהל את המצב באופן יעיל ככל האפשר. חשוב להבהיר, דיכאון כמצב קליני הוא איננו סתם תחושת עצבות או חוסר אנרגיה, המכונה בסלנג גם "דיכי". מדובר במצב רפואי הדורש טיפול מקצועי. אם התסמינים הבאים מופיעים למשך מספר שבועות ברצף, ייתכן שהגיע הזמן לפנות לקבלת טיפול בדיכאון וחרדה:

    • ירידה באנרגיה, עייפות כרונית או תחושת כבדות לעיתים קרובות.
    • קושי להתרכז, לקבל החלטות או להיזכר בדברים.
    • שינויים בתיאבון או במשקל.
    • קושי להירדם או שינה מופרזת.
    • אובדן עניין או חוסר יכולת ליהנות מפעילויות ותחביבים.
    • תחושות מתמשכות של עצב או ריקנות.
    • תחושת אשמה או חוויה של חוסר ערך.
    • מחשבות על מוות או התאבדות ולעתים אף ניסיונות אובדניים.

    דיכאון וחרדה טיפול

    כיצד נזהה אם אנו מתמודדים עם חרדה? חרדה היא למעשה תחושת פחד מתמשכת הנובעת ממקור בלתי רציונלי ולאו דווקא הגיוני. עם זאת חשוב שנהיה ערים לתסמינים נוספים:

    • תשישות.
    • מתח בשרירים.
    • דפיקות לב חזקות ומואצות.
    • חריקת שיניים.
    • קשיי שינה.
    • תחושת אסון ממשמש ובא.

    אז לאן לפנות כדי לקבל טיפול?

    על אף שדיכאון וחרדה מובחנים זה מזה במאפיינים רבים, ישנם מספר תסמינים חופפים כמו בעיות שינה, רגזנות וקשיי ריכוז. כדי לנהל את המצב ביעילות, חשוב לפנות בהקדם לגורם מקצועי שמעניק טיפול בדיכאון ובחרדות. "רוח בכפר" מציעה סביבה בטוחה ושקטה לריפוי וצמיחה. בלב אווירת הכפר הנעימה, ילווה את המטופל צוות מקצועי שיסייע לו למצוא מחדש את השלווה ולאמץ כלים יעילים לוויסות רגשי בריא.

     

    שאלות תשובות

    מדוע חשוב לטפל בדיכאון וחרדה באופן מקצועי ולא לבד?

    למטפלים מקצועיים יש את הכלים הטובים והיעילים עבור טיפול נכון ומתאים לסובלים מבעיות דיכאון וחרדה. לעיתים באופן עצמאי ישנה נטייה לאבד את המוטיבציה וקושי להתמודד עם הבעיה ולכן מומלץ מאוד להיוועץ באיש מקצוע מוסמך ולקבל ממנו את הליווי והתמיכה הנדרשים.

    האם הטיפול בדיכאון וחרדות משלב גם טיפול תרופתי?

    תלוי במטופל, כל אחד סובל מדיכאון וחרדה באופן שונה ומנסיבות שונות. יש לערוך אבחון על ידי גורם רפואי מקצועי ומוסמך, ועל פי האבחנה והתרשמותו המקצועית לראות מהי הדרך הטובה ביותר להביא את המטופל להחלמה מלאה.

    פנו אלינו לקביעת פגישת ייעוץ ופרטים נוספים

    חייגו עוד היום למספר 0502704333 או שלחו לנו דואר אלקטרוני aviakaufman@gmail.com

    קידום אתרים בגוגל