טיפול בהפרעות אכילה

טיפול בהפרעות אכילה

טיפול בהפרעות אכילה מגיע כהתערבות הכרחית בחייהם של החולים. אין ספק שהשנים האחרונות הביאו עמן מודעות גבוהה ליופי וחיקוי מודל הרזון כדרך חיים. במקביל, בני נוער ובוגרים פונים לדיאטות המתפתחות במהרה להפרעות אכילה. לא כל הפרעת אכילה נובעת מהתקשורת ומהסביבה, אלא גם מנסיבות גנטיות וביולוגיות. בכל מקרה, כאשר אתם מבחינים בשינויים התנהגותיים וגופניים אצל הבת שלכם או אצל בן הדוד שלכם – תפנו אותו לייעוץ ולטיפול רפואי.

טיפול בהפרעות אכילה וכיצד הן נוצרות

היווצרותה של הפרעת אכילה נגרמת ממניעים שונים – בין אם סביבתיים או גנטיים. לצד הסבל שמחלה זו גורמת למטופל, היא משפיעה גם על הסביבה שלו, הדואגת ורואה אותו דועך. חשוב לדעת שיש פעולות רבות באמצעותן ניתן לעזור. ראשית, נסקור בקצרה חלק מסימני האזהרה המצביעים על כך שזו איננה דיאטה רגילה אלא הפרעת אכילה:

  • שינויים התנהגותיים – שינויים בהתנהגות שחשוב לעקוב אחריהם כוללים, למשל, דפוסי אכילה חדשים: צמצום אכילה באופן קיצוני, כאשר אתם שמים לב כי נעלמות לה כמויות רבות של אוכל, עיסוק בלתי פוסק באוכל ואופן הכנתו, ועיצוב הזהות העצמית בהתאם לאוכל ולהימנעות ממנו – כולם מהווים סימני אזהרה שאמורים להדליק אצלכם נורה אדומה.
  • שינויים גופניים – שינויים אלו כוללים סימפטומים רבים, כדוגמת חולשה, התייבשות, בעיות במעיים, כאבי גרון ו-וושט, דופק איטי ועוד סימנים פיזיים אחרים המצביעים על הקאה מכוונת, ויכולים להביא לשינויים הורמונליים ולעיתים אף לאוסטיאופורוזיס.

בהתאם סימנים העולים, עומדים לרשותכם מגוון טיפולים. טיפול בהפרעות אכילה מתמקד, ראשית, בליווי המטופלים עד להגעה למשקל התקין – כמובן שבהתאם לגיל, מגדר והגנטיקה שלהם. במקביל, ישנם היבטים שונים לטיפול מלא ומקצועי בהפרעות אכילה, והוא כולל, בין השאר, טיפול תזונתי, נפשי, קוגניטיבי ומשפחתי. הטיפול התזונתי יכלול ייעוץ פרטני ומפוקח על ידי דיאטנים. תרומתו של הטיפול הוא לסייע למטופל לעלות באופן מדורג במשקל. הטיפול הנפשי מהווה חוליה נוספת ומשמעותית בהחלמת המטופל, ובמהלכו המטופל לומד להתמודד עם דפוסי האכילה שנוצרו, להבין מה עומד מאחורי הרגשות השלילים שנוצרו סביב האוכל וכן הלאה.

טיפול בהפרעות אכילה אצל מבוגרים

יקירכם אינם צריכים להתמודד עם הלחצים והעומס הרגשי בו הם נותנים לבד. בעזרת רוח בכפר הם יצליחו להתמודד עם דפוסי האכילה שלהם ולהתגבר עליהם – בהדרגה ובבטחה.

 

הפרעות אכילה טיפול

 

הפרעות אכילה טיפול

התמכרויות הן ביטוי חיצוני לכאבים פיזיים ונפשיים כאחד – והפרעות אכילה הן דוגמא נפוצה לכאבים מסוג אלו. מחפשים אחר הפרעות אכילה טיפול? הצוות המיומן של רוח בכפר יידע לסייע לכם בכל שאלה, ליווי ותמיכה מלאה בתהליך ההחלמה.

הפרעות אכילה טיפול: מידע מקיף

בעיות בדימוי העצמי הן סוגיה עמה רבים נאלצים להתמודד מדי יום ביומו. בין אם מדובר בעודפי שומן או ברזון קיצוני – נדמה כי החברה המערבית מכתיבה לנו כיצד לפעול כדי לעמוד בקריטריונים שלה. נסקור, בקצרה, חלק מסוגי הפרעות האכילה הקיימים:

  1. אנורקסיה נרבוזה – הפרעת אכילה זו, הנקראת בעברית צימנות, הינה הפרעת אכילה המתפתחת כתוצאה מפחד מצמית לעלות במשקל. אנשים בוגרים ונערים הלוקים בהפרעת אכילה זו מאבדים משקל קיצוני בשל הפחד הרב שלהם להשמין – אף על פי שהם אינם נחשבים לבעלי משקל יתר. במקרים רבים, אנשים אלו ממשיכים להחזיק בפחד קיצוני זה, למרות תת המשקל בו הם נמצאים.
  2. בולימיה נרווזה – הפרעת אכילה זו מתאפיינת בהתקף זלילה, שבסופם הבוגרים או בני הנוער יבצעו הקאה מכוונת או שימוש במשלשלים. במילים אחרות, כדי למנוע השמנה, האנשים הסובלים מהפרעה זו מבצעים מעשי היטהרות מיד לאחר התקפי האכילה שלהם; פעולה החוזרת על עצמה לפחות פעמיים ובמשך תקופה שלא יורדת מ-3 חודשים.

על אף השוני בין הפרעות האכילה הללו, דרכי הטיפול המוצעים לאורכו של תהליך ההחלמה חולקים דרכי טיפול דומות למדי: ראשית, יתבצע טיפול נפשי שיתמקד בדימוי הגוף של המטופל או המטופלת, כמו גם מתן כלים ליצירת קשרים חיוביים עם בני המשפחה והחברים שלהם. ישנן מקרים בהם יהיה מעורב פסיכיאטר שיסייע עם תרופות מתאימות. בנוסף, אין ספק שתפקידה של דיאטנית הוא עצום, משום שהיא מלווה את המטופלים ואת משפחותיהם כיצד ואילו ארוחות רצוי להכין מדי יום.

לאהוב את עצמכם כפי שאתם

בין אם מדובר בתכתיבים של החברה, ובין אם מדובר בלחצים של החברה, אין ספק שמופעל לחץ רב על אנשים רבים לעמוד בקריטריונים המקובלים של הרזון. בסיוע של רוח בכפר, תוכלו להתגבר על דפוסי מחשבה שגויים אלו ולאהוב את עצמכם.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו