להיגמל מסמים בתהליך גמילה מקצועי

להיגמל מסמים בתהליך גמילה מקצועי

השחיקה של היום יום לעתים מביאים למצבים קיצוניים, ולסגנון התמודדות הכולל, למשל, שימוש בסמים. גמילה מסמים, בהתאם, מיועדת עבור אותם אנשים המגדירים עצמם ואת הסביבה שלהם כשבויים בתוך מעגל קסמים בלתי נגמר של הרס. מכור אחד איננו דומה לשני: בין אם מדובר בבני נוער, בוגרים או אלו השייכים לגיל הזהב, התמכרות לסמים היא אפשרית בכל שלב בחיים – ובהתאם, דורשת גמילה.

מה הן הסיבות בגינן מומלץ להיגמל מסמים?

השימוש בסמים יוצר, כאמור, מעגל קסמים ארור. תלות זו אמורה, לכאורה, להקל על חייהם של המשתמשים, הטוענים שביכולתם להפסיק בכל זמן שירצו. כאשר מדובר בסמים קלים באופן מיוחד, נדמה שהאשליה של שליטה בסם – ולא ההיפך – היא נפוצה למדי. וזאת מדוע? משום נהוג לחשוב שחשיש ומריחואנה אינם חומרים ממכרים, וכשם שהתחלתם להשתמש בהם – באותה הקלילות גם תוכלו להפסיק. אך טעות בידיכם! לאחר שימוש ממושך, אנשים רבים מתחילים להתרגל להשפעה של סמים אלו, ועוברים לסמים קשים, בתקווה שהם יובילו להשפעה חזקה בהרבה.

בכל מקרה, התוצאות ההרסניות – בין אם פיזיות או נפשיות – לא מאחרות להגיע. במצבים קיצוניים אלו, שלב הגמילה מסמים נראה בלתי נמנע. בואו נבדוק, בקצרה, אילו סיבות יכולות להוביל לרצון להיגמל:

  1. בריאות פיזית – שימוש קבוע בסמים יוצר תגובה פיזיולוגית של הגוף המשדר למוח רצון קבוע לצרוך עוד ועוד מנות סם. יצירת תלות זו גורם לנזקים רבים בבריאותו הפיזית של האדם. שימוש בסמים קלים יכול להוביל לעייפות, קושי בריכוז בלימודים או ביום עבודה, ותחושה חזקה של דיסאוריינטציה. אלו המשתמשים בסמים קשים יכולים לסבול ממקרים של עילפון, תחושה חזקה של קור, פגיעה בתפקוד המיני, ואף לבעיות נשימה ולמחלות לב חמורות.
  2. בריאות נפשית – שימוש בסוגים שונים של סמים יכולים לפגום בכושר השיפוטי של המשתמשים. למה הכוונה? שימוש בסמים קשים כדוגמת LSD יכולים להוביל, במקרים שונים להזיות. הזיות אלו יכולות להעצים את הפחדים או את החרדות שכבר קיימות אצל האיש או האישה, ולהפוך אותם לגדולים ומפחידים הרבה מעבר למה שהם באמת.

לשבור דפוסי התמכרות וליצור חיים חדשים

טיפול פרטני או קבוצתי או משפחתי בהחלט יכול לעשות את ההבדל ולהביא לתוצאות חיוביות בחייכם. הצוות המקצועי רוח בכפר ילוו אתכם לאורכו של תהליך הגמילה מסמים – עד לחיים החדשים.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו