מרכז שיכול להציל חיים

מרכז שיכול להציל חיים

לעתים קרובות קשה לגורם התומך בחיי המכור להכיר בכך שלאדם הקרוב לו יש בעיה. בין אם מדובר בילדים שלנו, בבנות או בני הזוג שלנו או אפילו בחבר קרוב, תמיד מכאיב ומפחיד לחשוב שאדם היקר לנו איבד את השליטה על חייו. מצד שני, גם העמידה מנגד היא בלתי נסבלת ואנו רוצים לתמוך בהם ולחזק אותם, ולא תמיד בטוחים מתי עבר הגבול בין התנסות מפעם לפעם ובין הרגל הרסני. אם נכיר את הסימנים, נוכל להבין את המצב לאשורו ולסייע לאדם היקר לנו לפנות לסיוע אל מרכז גמילה מסמים כמו מרכז "רוח בכפר", המקום הנכון שעשוי להציל את אהוביך ממצבי קצה מסוכנים. אלו כמה מתמרורי האזהרה הראשונים שעשויים לאותת לנו שהגיע הזמן להתערב.

פניה אל מרכז גמילה מסמים כשהשליטה על השימוש אבדה

זה עשוי להישמע כמעט מובן מאליו, אבל לא תמיד קל לשים את האצבע על הרגע הזה בו אבדה השליטה. אחרי הכול, אנשים רבים יכולים לקחת תרופות מרשם, לשתות אלכוהול או אפילו לצרוך קנאביס מפעם לפעם מבלי לפתח התמכרות אליהם. עם זאת, אם נראה שהאדם הקרוב אליך צורך חומרים אלה יתר על המידה, הדבר יכול להצביע על בעיה רצינית הדורשת התערבות של מרכז מתאים למשתמש. האדם המכור עשוי להאמין כי לא יוכל להעביר את היום ללא סמים וככל שהסבילות תגדל, הוא יזדקק למינון הולך וגדל. במקרים אחרים, נזהה כי האדם מתחיל לערבב סוגי סמים או להתנסות בסמים אחרים, קשים יותר, כדי לשמר את ההשפעה ותחושת האופוריה.

שינויים קיצוניים בהתנהגות

קרובי משפחה וחברים רבים של מכורים מעידים כי בנקודת השיא של ההתמכרות לא יכלו עוד לזהות אותם, כאילו מדובר באדם שונה לחלוטין. בהתאם לסוג הסמים שנצרכים, האדם עשוי להיראות אפתי ותשוש או עצבני, חרדתי ו"על קוצים". עם הזמן, סביר להניח שהוא יאבד עניין בתחביבים ופעילויות חברתיות שנהנה מהם בעבר. פגיעה משמעותית בקריירה ובמצב הכלכלי עשויה להעיד אף היא על בעיית סמים חמורה.

לא מה שחשבת על מרכז גמילה מסמים

תוכנית הגמילה של "רוח בכפר" מאפשרת לאדם היקר לך לקחת הפסקה מבורכת ולהתמקד בהחלמה שלו בסביבה בטוחה ועוטפת. עם מערך טיפולים מקיף וצוות מסור, אנו מסייעים למכורים לכתוב את הפרק הבא בספר חייהם.

 

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו