מרכז מקצועי לגמילה ולשיקום מהתמכרות לאלכוהול

מרכז מקצועי לגמילה ולשיקום מהתמכרות לאלכוהול

אין ספק שאלכוהול הוא אמצעי מעולה לשבירת דיסטנס וריכוך האווירה בשלל אירועים חברתיים. עם זאת, כאשר צריכת משקאות כוהליים אלו יוצאים מכלל שליטה – יש לכך השלכות על בריאות הגוף, על נפש האדם כמו גם על הסביבה הקרובה לו. מרכז גמילה מאלכוהול, בהתאם, מיועד לאלו שחצו את הקו בין שתיה חברתית לשתייה לשם בריחה מעול היום יום.

מתי פונים למרכז מקצועי על מנת להיגמל מצריכה מופרזת של אלכוהול?

בין אם בן זוגכם חולה, פוטרתם מעבודה נוספת, או שמא אתם חווים משבר בלימודים – נדמה כי פנייה לאלכוהול מהווה התמודדות הגיונית בסיומו של יום ארוך ומתיש נוסף. עם זאת, חשוב להבין את התוצאות השליליות הנוצרות בגוף כתוצאה משימוש מופרז באלכוהול:

  1. צריכה מופרזת של אלכוהול יכולה להוביל במהרה לכדי שינוי תודעתי ואיטיות בפעולות המוטוריות. אין ספק שסיבות אלו הן, במרבית המקרים, הסיבה העיקרית מדוע אנשים רבים בוחרים לשתות כמויות גבוהות של אלכוהול. עם זאת, התחושה של ביטול עכבות עד לכדי טשטוש ודיס-אוריינטציה יכולים להיות הרסניים, במיוחד כאשר על הרכב ונוהגים.
  2. שימוש באלכוהול יכול להוביל, לעיתים קרובות, לכדי הצטברותם של שומנים וחלבונים. הצטברות זאת, בסופו של דבר, גורמת להיווצרותו של כבד שומני. במקביל, ישנם מחקרים המצביעים על קשר ישיר בין צריכה כפייתית של אלכוהול לבין היווצרותם של דלקת ואף שחמת הכבד.
  3. שימוש באלכוהול יש בכוחו לא רק לשמח אלא גם להעצים את תחושות התסכול והמתחים של הבן אדם. יצירת המתחים הנוספים גורמים לצרכן להגביר את כמויות השתייה מתוך מחשבה שזה ירכך את תחושת חוסר האונים. כתוצאה מכך, נוצרים דפוסי שימוש בלתי פוסקים בחומר ממכר זה.

כניסה למרכז גמילה מאלכוהול היא, ללא ספק, הפתרון המתאים עבור אלו שפיתחו תלות באלכוהול, בין אם מדובר בהיבט הפיזי ובין אם מדובר בהיבט הרגשי – מרכזי גמילה מעסיקים צוות מקצועי של פסיכיאטרים, רופאים ועובדים סוציאליים המאבחנים את המצב הפיזי והנפשי של המטופל ומתאימים לו תכנית שיקום. לצד אנשי מקצוע אלו, ישנם אף חונכים המלווים את תהליך הגמילה על כל האלמנטים שהוא כולל.

פתרון בריא ליצירת דפוסי התנהגות חדשים

לאורכו של תהליך הגמילה, הכולל התמודדות לא פשוטה עם תסמינים פיזיים ורגשיים, הצוות המיומן של רוח בכפר יתמוך בכם עד לכדי חזרה לשגרת מציאות בריאה וחדשה.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו