מתי צריכה של משככי כאבים הופכת להתמכרות של ממש

מתי צריכה של משככי כאבים הופכת להתמכרות של ממש

יש מקרים בהם גורמי רפואה בוחרים להשתמש במשככי כאבים חזקים במיוחד. זה לא קורה תמיד, אבל יש מקרים בהם אין ברירה. למשל, אחרי תאונה קשה או כאשר המטופל סובל מכאב דרמטי. אבל, תמיד קיים החשש כי המטופל יפתח תלות באותם הכדורים, בתרופה, אשר תפקידה הייתה להקל על הכאב של הגוף, אבל הפכה להיות מוצר המקל על הכאב בנפש. לא מעטים, מאלו שעברו טיפול באמצעות איזון תרופתי עם משככי כאבים, מפתחים תלות אשר מוגדרת בתור התמכרות. יש אירועים בהם אפשר לטפל באופן אישי, בתשומת לב ובתוך פרק זמן קצר, בתוך המרחב הביתי של המטופל. אבל, יש מקרים בהם אנחנו צריכים לעשות פעולות נחרצות בשביל להביא להחלמה מלאה. גמילה מכדורים נרקוטים זה הנושא של המאמר שלנו.

איך נראה תהליך הגמילה בשלושה שלבים

אנחנו, מרכז 'רוח כפר', פועלים עם מכורים מכל רחבי הארץ. אנחנו פועלים בשיטת 12 הצעדים ומקיימים טיפול קבוצתי ופרטני, הוליסטי, של גוף ונפש, בהתאם לצרכים של המטופל. תהליך גמילה מכדורים נרקוטיים הוא כמובן תהליך ארוך ומורכב. אבל אנחנו בהחלט יכולים לחלק את תהליך הגמילה לשלושה שלבים מרכזיים:

בשלב הראשון, אנחנו רוצים לאבחן את הבעיה ולהבין איך לגשת לתהליך הטיפול

בדרך כלל, הבעיה היא גם ההתמכרות של הגוף למשכך הכאבים וגם ההתפתחות של התלות הנפשית במוצר הזה. בנוסף, עלינו לקחת בחשבון מקרים של תחלואה כפולה, כלומר, התפתחות של מחלות נפש אחרות, כתוצאה מהתאונה או הפציעה. למשל, דיכאון או חרדה.

התנתקות במרכז הגמילה ועבודה אינטנסיבית עם אנשי המקצוע

אנחנו מאמינים בעבודה בתוך המרכז, משום שאנחנו מאמינים בכך שההתבודדות והמעבר לקהילה תומכת, עם מכורים נוספים, יכולה להביא לשינוי אמיתי. לאורך כל הדרך, המטופלים מלווים באנשי מקצוע מסורים, הפוקחים עין כל הזמן.

מתן כלים להשתלבות בתוך הקהילה

בין אם על ידי ליווי של בני המשפחה והקרובים ובין אם מדובר על ליווי של המטופל עצמו. אנחנו תמיד כאן כדי לעזור.

ממתינים לכם עכשיו כדי להתחיל בטיפול מקצועי, כי לכל אחד מגיע להרגיש טוב.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו