Facebook Whatsapp Youtube

גמילה ממשככי כאבים

גמילה ממשככי כאבים מוצעת כפתרון עבור מטופלים אשר השתמשו יתר על המידה בתרופות או בכדורים לצורך שיכוך כאבים. לאורך השנים האחרונות, השימוש במשככי כאבים הינו תופעה הולכת וגוברת בישראל: בין אם מדובר באנשים הסובלים ממתחים, כאבי גוף שונים או יצאו לא מזמן מניתוח קשה – השימוש בתרופות מביא לכדי התמכרות של ממש. הגמילה מדפוסי התנהגות אלו, בהתאם, היא הכרחית ובלתי נמנעת.

גמילה ממשככי כאבים: להתגבר על הרגישות לכאבים

הסיבות לשימוש במשככי כאבים הן רבות, ונובעות בעיקר מהרצון להגביר את סף הרגישות של הגוף אל מול הכאב. התמכרות ניתן לזהות, בדרך כלל, על ידי דחף בלתי נשלט להמשיך ולהשתמש בחומר או לחזור ולבצע פעולה באופן כפייתי. כאשר מדובר במשככי כאבים, לעיתים נדמה כי נושא השימוש מעט יותר מורכב: אנשים רבים פונים לאופיאטים – משככי כאבים חזקים, למשל, לצורך הקלה לאחר יציאה מניתוח. לכן, ובשונה מהסטיגמה הנפוצה בנוגע למכורים המגיעים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, התמכרות למשככי כאבים בהחלט יכולה להתרחש אצל אנשים נורמטיביים שהולכים מדי יום לעבודה ומתחזקים משפחה.

משככי כאבים הם חומרים מקבוצת האופיאטים ומחייבים מרשם של רופא. לעיתים קרובות, הקלות הבלתי נסבלת דרכה ניתן להמשיך ולקבל את המרשם עבור התרופות מאפשרת לחולים להמשיך ולצרוך תרופות אלו גם לאחר שתופעות הלוואי מהניתוח חולפות, או לאחר שהתאוששו מפציעת ספורט. התלות במשככי הכאבים הופך, בשלב זה, לכל כך גבוה עד שרבים ינסו להשיג את התרופות באמצעות מרמה וזיוף.

כעת, התמכרות זו יכולה להביא לכדי נזק בריאותי מתמשך כמו גם להזנחה של תחומי עניין קודמים. הטיפולים המוצעים עבור מכורים כוללים, בתור שלב ראשון, גמילה פיזית מהחומר הממכר. עם זאת, כאשר מדובר בגמילה ממשככי כאבים, תסמיני הגמילה יכולים להיות כואבים במיוחד שכן הסיבה המקורית לשימוש בהם היא העובדה שהגוף לא יכול היה להתמודד היטב עם כאבים. לכן, במקרים מסוימים, הפתרון המוצע כולל תהליך גמילה מזורז תחת הרדמה המלאה – וללא תסמיני הגמילה הכואבים. לצד הגמילה הפיזית, המכורים למשככי כאבים מטופלים גם בהיבט הנפשי המסייע להם לרכוש מיומנויות התמודדות עם המציאות ולחזור לקהילה.

מרכז גמילה ממשככי כאבים – להתגבר על הכאב הפיזי והנפשי

בין אם מדובר בהיבט הפיזי או הנפשי – הטיפול אותו מציע מרכז הגמילה רוח בכפר הינו הדרגתי, מחושב ומותאם לכל אחד המעוניין בשיקום ממשככי כאבים.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    תהליך גמילה ממשככי כאבים

    את התרופות משככות הכאב, כולנו מכירים. למעשה, אנחנו אפילו נוהגים להשתמש בהן מידי פעם, כשאנחנו מתמודדים עם כאב קיצוני בעוצמתו או במשכו, הפוגע בשגרת היומיום שלנו או, לחילופין, באיכות חיינו. במרבית המקרים, משכך הכאבים מלווה אותנו למשך תקופת-מה, וכשאנחנו מפסיקים לסבול, אנחנו נפרדים ממנו יפה לשלום ומאחסנים אותו בארון התרופות – עד לפעם הבאה שנזדקק לו. אבל, במקרים אחרים, אנחנו עלולים להתמכר למשכך הכאבים ולהפוך לתלויים בו, ואז, על מנת לשוב לחיים בריאים, נצטרך לעבור גמילה ממשככי כאבים. למענה מקצועי בתחום, פנו אל רוח בכפר.

    מתי, בעצם, אנחנו בסכנת התמכרות וצריכים גמילה ממשככי כאב?

    גמילה ממשככי כאבים עשויה להידרש, בעיקר, לאחר שימוש ממושך במשככי כאב שהשפעתם על גופנו דומה לזו שיש לסמים ולחומרים כימיים אחרים שמוגדרים כעלולים לגרום להתמכרות. בנוסף, חלק לא מבוטל מהאנשים המכורים למשככי כאב הגיעו למצב זה מבלי משים, באופן איטי והדרגתי, כשנזקי השימוש בתרופה נוצרים ומצטברים לאט וללא ידיעתם. כשהנזק (או הנזקים) שנגרמו מתגלים, השפעת ההתמכרות למשככי הכאב כבר נוגעת לכל הרמות התפקודיות של המכור/ה – מהתפקוד הפיזי, ועד לתפקוד היומיומי התקין של המכור/ה. זהו השלב בו נדרשת למכור/ה גמילה ממשככי כאבים.

    למרות שעשויות להיות לא מעט סיבות לשימוש הראשוני במשככי כאבים, את כולן, ניתן להכניס תחת קורת גג אחת – הצורך בהפחתת כאב זה או אחר. לעיתים, מתפתחת תלות נפשית של המכור בתרופה, מכיוון שהוא חושש מהופעה חוזרת של הכאב, ולכן, הוא מקדים תרופה למכה, וצורך את משכך הכאבים, למרות שאם הוא היה ממתין מעט, הוא היה עשוי לגלות שלמעשה, כבר אין לו כלל צורך בתרופה, או, לחילופין, שהכאב כבר אינו מגיע לרמות הצרובות במוחו ומפחידות אותו.

    האם כל כדור משכך כאבים ממכר?

    לכאורה, לכל חומר אנחנו עלולים להתמכר. אבל, כאשר אנחנו מדברים על גמילה ממשככי כאבים, לרוב, אנחנו מדברים על התמכרות לתרופות השייכות למשפחת האופייאטים, שהרכבן דומה להרכבם של סמים כמו מורפיום או הרואין. כך, שבין התרופות משככות הכאבים בעלות הפוטנציאל ההתמכרותי, נמצאים פרקוסט, טרמדקס, אוקסיקונטין, רוקסט וכד' – תרופות אותן ניתן למצוא בכל ארון תרופות ביתי!

    מרכז גמילה ממשככי כאבים

    בזמן האחרון יש עלייה מדאיגה בכמות המשתמשים במשככי כאבים. בעידן שאנשים נתונים להמון לחצים, מחשבות ודאגות הפתרון הטבעי הוא להשתמש בתרופות מרגיעות שמצליחות לשפר את איכות החיים. והן מצליחות. אך ככל שהשימוש בתרופות עולה, כך יש נטייה להתמכרות וצורך בלתי נשלט לצרוך מינונים גבוהים יותר. גמילה ממשככי כאבים היא הכרחית בשלבי התמכרות ומצריכה מכם לשים לב למינונים שאתם צורכים, לתלות שאתם מפתחים ולאפשרויות הרבות שנמנעות מכם בעקבות השימוש. אלו הם ללא ספק סימנים מהותיים שיצריכו מכם לחשוב על גמילה. מרכז הגמילה "רוח בכפר" יכול להתאים לכם בדיוק למצבכם ויסייע לכם להיגמל בצורה מדויקת בדיוק עבורכם. יחד עם המטפלים המקצועיים, תוכלו לבנות תכנית טיפולית רלוונטית לכם ולהתחיל תהליך של גמילה.

    גמילה ממשככי כאבים במרכז גמילה

    רוב משתמשי התרופות, נוטים לחשוב שהם יכולים להיגמל מהם לבד ובאופן עצמאי. מה שלא מצליח בדרך כלל. לכן ההמלצה של הרופאים ושל אנשים נוספים שניסו בעבר, היא לגשת למרכז גמילה ולבקש עזרה בתהליך. אומנם זה נהיה מוזר בהתחלה ואולי מעט מביך, אך זהו הצעד הכי טוב שתוכלו לעשות למענכם. מרכז גמילה יתאים לכם את הטיפול, יסייע לכם להתחיל תהליך גמילה ממשככי כאבים ולחזור לשגרה לה אתם רגילים.

    זמן הגמילה

    כל תהליך גמילה ממשככי כאבים יכול להשתנות מאדם לאדם. יהיו אנשים שהתהליך שלהם יהיה יותר ממושך ואחרים יהיו עם תהליכים יותר קצרים. במה זה תלוי? באופי ההתמכרות, בסוג משככי הכאבים ובמשך השימוש בהם. ככל שהשימוש גבוה יותר, כך יש סיכוי שיהיה קשה יותר להתמודד עם תופעות הלוואי ולכן תהליך הגמילה יהיה ארוך יותר. בכל מצב, זמן הגמילה תלוי מאוד באופי של הגמילה, ככל שהיא הדרגתית, כך יש סיכוי שהיא תתארך ותיקח זמן.

    לסיכום, מרכז הגמילה "רוח בכפר" מלווה לקוחות רבים במשך שנים ומסייע להם להיגמל ממשככי כאבים שונים, להם הם התמכרו. בעזרת הצוות המקצועי והמטפלים האיכותיים הם מצליחים למצוא עבורם שיטה ותוכנית הטיפולים המתאימה, שתעזור להם להיגמל ולחזור לחיי השגרה להם כל כך כמהים.

    שאלות תשובות

    אילו משככי כאבים ממכרים?

    כשמדברים על גמילה ממשככי כאבים מתייחסים בדרך כלל לתרופות שההרכב הכימי שלהן דומה לזה של סמים כמו מורפיום לדוגמא, תרופות השייכות למשפחת האופייאטים. תרופות משככי כאבים בעלות פוטנציאל להתמכרות הן למשל רוקסט, טרמדקס וכו'.

    למה חשוב לפנות לגורם מקצועי בתהליך גמילה ממשככי כאבים?

    כאשר רוצים להתחיל בגמילה ממשככי כאבים יש לתכנן תהליך גמילה הדרגתי ומחושב מפני שהקושי המרכזי הוא בהתמודדות הנפשית מול הכאב והתלות שנוצרה בכדורים. כל זאת תוך קבלת ייעוץ וליווי של אנשי מקצוע שיסייעו למטופל לעבור את הגמילה והשיקום בצורה הטובה ביותר.

    מדוע לבחור במרכז רוח בכפר?

    מרכז רוח בכפר מונה צוות אנשי מקצוע בתחום הטיפול אשר מעניק לכל מטופל ליווי ויחס אישי, ואת הטיפול המותאם לצרכיו האישיים.

    קידום אתרים בגוגל