Facebook Whatsapp Youtube

מה כולל תהליך של גמילה מסמים במרכז?

התמכרות לסמים היא אחת ההתמכרויות הקשות ביותר ולרוב תהליך הגמילה מהם מלווה בתסמינים פיזיולוגיים קשים ולא נעימים ("קריז"). עקב אותן תופעות, מומלץ כי גמילה מסמים במרכז תתבצע במסגרת של מכון גמילה מוסמך אשר יהיה מסוגל לספק לכם את התמיכה הרפואית והנפשית לה תהיו זקוקים לאורך התהליך. רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת הוקם מתוך אמונה כי עבודה טיפולית המתמקדת בגוף, רוח ונפש מאפשרת לכל אדם חוויה טיפולית הוליסטית.

קיימות תכניות רבות של גמילה מסמים במרכז. הן לרוב מותאמות לצרכיו וקשייו של המטופל עצמו, אך בצורה כללית הם כוללות את הגורמים הבאים:

  • גמילה פיזית – השלב הראשון יהיה הפסקת השימוש בסמים. שלב זה עלול להוביל להופעה של תסמיני גמילה, על כן ישנו צורך בהשגחה של צוות רפואי מסביב לשעון על מנת לוודא כי לא נגרם נזק בריאותי חריף למטופל.
  • טיפול פרטני ודינאמיקה קבוצתית – ליווי מלא של אנשי מקצוע. כיוון שהתלות נובעת לא רק מהבחינה הפיזית אלא גם מדפוסי התנהגות שונים ונטייה להימנע מכאב, הרי שישנו צורך בפיתוח של מנגנוני התמודדות ודפוסי התנהגות חדשים אשר ימנעו את הרצון לחזור להשתמש בסם. על כן הטיפול יכלול מפגשים פרטניים לצד דינאמיקה קבוצתית.
  • השתלבות בקהילה – השתלבות הדרגתית חזרה בקהילה היא אחד הצעדים אשר יכולים לעודד את התפתחות הפן התפקודי של המטופל ולסייע לו להשתלב במסגרת תעסוקתית וחברתית.
  • טיפול משפחתי – ההתמכרות לסמים היא הרסנית, ולא רק כלפי המכור. גם המשפחה והמערכות היחסים נפגעות מאוד. טיפול משפחתי/ זוגי יכול לעזור לשיקום האמון של המטופל ושל משפחתו אחד בשני.

רק במרכז מקצועי

כל סוג של התמכרות מזיקה לנו, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה נפשית. התמכרות לסמים היא אחת ההתמכרויות שקשה ביותר להתגבר עליהן, במיוחד לאור התסמינים הפיזיים הקשים שעלולים לצוץ בעת הגמילה הפיזית. על כן ישנה חשיבות רבה לתהליך גמילה אשר מתנהל במסגרת טיפולית של מרכז גמילה מקצועי כמו "רוח בכפר". כאן תוכלו למצוא צוות רפואי ואנשי רווחה אשר יוכלו לסייע לכם לאורך כל הדרך.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל