כיצד מתבצע טיפול בהפרעות אכילה?

כיצד מתבצע טיפול בהפרעות אכילה?

המתמודדות והמתמודדים עם הפרעות אכילה, מלווים כל חייהם ב"נוסעים סמויים", הקולות שאינם מרפים החוזרים שוב ושוב על אותו מסר עיקש – "בלי לרדת במשקל, לעולם לא יהיה באפשרותך לחוות אושר". כל עוד האדם ממשיך להחזיק באמונה כי ערכו נמדד על פי המשקל ומראה הגוף שלו, המצב עשוי להמשיך ולהחמיר, ולא פעם, הדבר עשוי להוביל למצבים מסוכנים. אם זיהית כי הרגלי האכילה של אדם הקרוב לך פוגעים בתפקודו ובאיכות חייו, ייתכן שהגיע הזמן להפנותו אל טיפול בהפרעות אכילה. כשם שכל אחת ואחד מאיתנו יכולים לפתח הפרעת אכילה, כך גם לא חסרות דרכים ללמוד כיצד לנהוג אחרת. עם זאת, ההתגברות על הפרעת אכילה היא יותר מאשר ויתור על התנהגויות אכילה לא בריאות. היא דורשת לימוד דרכים חדשות להתמודד עם כאב רגשי והגדרה מחדש של הזהות והערך העצמי של האדם המתמודד. ברוח בכפר תוכלו לקבל כלים, ייעוץ וטיפול ממוקד בהפרעות אכילה באווירה שלווה ומכילה.

כיצד מתבצע טיפול בהפרעות אכילה?

בראש ובראשונה, על המתמודדים עם הפרעת אכילה להכיר בתבנית ההרסנית שבנו עבור חייהם. המסע אל אהבה עצמית ללא תנאים והיכולת להכיר בערך עצמנו ללא צורך באישור חיצוני עשויה להיות ארוכה ודורשת לרוב עזרה מקצועית. הפניה לעזרה עשויה להפחיד או להביך, רובנו מתקשים להודות שאנו חסרי אונים וזקוקים לעזרה. לכן, חשוב שנבחר אדם שיהיה איש סודנו ויוכל לתמוך בנו ולהפנות אותנו למקום הנכון ללא שיפוט או ביקורת. זה יכול להיות חבר קרוב, בן משפחה או מנהיג קהילתי שאנו מוקירים. ייתכן שהתגובות שניתקל בהן תחילה יהיו מופתעות, מבולבלות או אפילו כאובות, אך חשוב שנזכור שלא רק אנחנו נמצאים בתוך תהליך, אלא גם האנשים היקרים לנו שבחרנו שילוו אותנו בתהליך השיקום ולומדים בעצמם כיצד לנהוג עימנו. אמונה בתהליך ונכונות להשתנות הם הכלים החשובים ביותר שיעמדו לרשותך לאורך כל התוכנית.

לבחור במקום שנרגיש בו בנוח

תהליך טיפולי מיטיב דורש תחושת ביטחון, אמון ונכונות להתמסר. לכן, חשוב שנוודא שהגורמים הטיפוליים שבחרנו יאפשרו לנו להרגיש בנוח וכי הסביבה בה אנו שוהים מיטיבה עמנו. אנו ב"רוח בכפר", עושים כל שביכולתנו כדי לספק למטופלים שלנו מרחב בטוח ומאפשר לצמיחה, לימוד והתפתחות.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו