מהי ההפרעה הנפוצה אשר פוגעת ברובד החברתי והתעסוקתי של האדם?

מהי ההפרעה הנפוצה אשר פוגעת ברובד החברתי והתעסוקתי של האדם?

לא מעט אנשים סובלים מהפרעות אכילה כאשר מדי שנה בשנה עולה האחוז של הסובלים מהפרעות הללו. על כן, חשוב מאוד להכיר את התסמינים להפרעות אכילה וכן דרכים לטיפול בהפרעות אכילה וזאת בכדי להבין מהי הדרך הטובה ביותר לסייע לאנשים אשר מתמודדים עם הפרעות אכילה. חשוב מאוד לדעת שהפרעות אכילה משפיעות בצורה ניכרת ודרמטית על הרווחה הנפדית של כל אדם שלוקה בהם ולא פעם היא פוגעת ברובד החברתי והתעסוקתי של האדם. מעבר לכך היא יכולה להוביל לבעיות רפואיות מורכבות וקשות ביותר ובמקרי קיצון גם למוות.

הפרעות אכילה- במה מדובר?

הפרעות אכילה מהוות שם כולל לקבוצה של הפרעות אשר המאפיין שלהן הוא דפוסי אכילה לקויים מבחינה משמעותית ביותר וכן בעיסוק רציני ואינטנסיבי ביותר הן במשקל והן באוכל. הפרעות האכילה השכיחות ביותר הן: אנורקסיה נרבוזה שהיא הפרעת אכילה אשר באה לידי ביטוי בירידה משמעותית מאוד במשקל בגין הרעבה עצמית, הקאות, פעילות ספורטיבית לא מבוקרת או שימוש בחומרים משלשלים. בהפרעה מעין זה ישנו פחד משמעותי מעלייה במשקל. הפרעה נוספת היא בולמיה נרבוזה. מדובר על הפרעת אכילה אשר באה לידי ביטוי בצריכה של כמות מזון גדולה ביותר בפרק זמן קצר ולאחר מכן שימוש בהתנהגות מפצה כגון: פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, שימוש בחומרים משלשלים או הקאות. הפרעת אכילה נוספת היא הפרעת אכילה כפייתית אשר מאופיינת בבולמוסי אכילה שבהם צורכים כמות משמעותית של מזון כאשר הדבר מלווה ברגשות של חוסר שליטה, אשמה ועוד.

מה צריך לדעת על דרכים לטיפול בהפרעות אכילה?

כאשר מדובר על דרכים לטיפול בהפרעות אכילה, חשוב מאוד לדעת כי לא פעם הפרעות אכילה נוטות להיות עמידות יחסית לטיפול כך שגם אם יש שיפור בהפרעה, הרי שהאתגר האמיתי הוא להימנע מלחזור להפרעה המדוברת. ישנן שיטות טיפול שונות להפרעות אכילה לרבות: טיפול פסיכודינמי,  טיפול קוגניטיבי התנהגותי ואפילו טיפול תרופתי. אך חשוב ביותר לדעת כי אחת הדרכים לטפל בהפרעת אכילה קשה היא להתאשפז במקום שבו מטפלים בהפרעות אכילה ולקבל את טיפול ממוקד ואיכותי מצוות מקצועי ומנוסה בתחום.

אם אתם מחפשים את המקום הטוב ביותר לטפל בו בהפרעות אכילה, כדאי מאוד שתיצרו קשר עם רוח בכפר, מרכז גמילה באווירה אחרת.

להתנקות. להשתקם.
לבנות חיים חדשים
השאירו פרטים ונתחיל בדרך חדשה
מאמרים נוספים בנושא

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו