Facebook Whatsapp Youtube

באילו סוגים של התמכרויות מסייעים מרכזי גמילה?

מרכז גמילה תפקידו ללוות אנשים בעלי התמכרויות מסוגים שונים אל עבר ההחלמה. אין ספק, שהתמכרות – בין אם לסמים, אלכוהול או הימורים – יכולה להרגיש כמו בור שחור שהיציאה ממנו היא בלתי אפשרית. עם זאת, פנייה למרכז גמילה מעידה, יותר מהכול, על הרצון והתקווה להחלים. אקדמאים? בעלי משפחה? בני נוער? אתם לא לבד! צוות מקצועי במרכז גמילה יסייע לכם לאורכו של תהליך ההחלמה והשיקום.

אין ספק שהתלות ששימוש מופרד וחסר שליטה שחומרים ממכרים נושאת עמה בושה והרס רב. גמילה, כתוצאה מכך, נושאת חשיבות טיפולית עצומה, בזכותה המשתקמים לומדים לקבל את עצמם ואת מי שהם – ללא התיווך החיצוני של החומר.

באילו סוגי התמכרויות מרכזי גמילה מטפלים?

  • התמכרות למשככי כאבים – עולם הרפואה כיום הוא מתפתח ומתקדם למדי, בין אם אנו וסלבים מכאבי בטן, גב או ראש – יש כדורים לכל סוגי הכאבים. לצד ההקלה הרבה על הכאבים, כדורים אלו יש ביכולתם לגרום למשתמשים להתמכר אליהם. התמכרות למשככי כאבים נגרמת, במקרים רבים, בשל בחומרים האופיאטיים שבתוכם – אך לא רק. גם כאשר מדובר בתרופות קלות יותר לצורך שיכוך הכאבים – ישנה סכנה שהגוף יתרגל להשפעה שלהם, וכתוצאה מכך – פנייה לכדורים חזקים יותר. כך נוצרת התמכרות שיש בכוחה להביא להרס איברים פנימיים רבים לאורכו ולרוחבו של הגוף.
  • התמכרות לאלכוהול – בדומה לסמים רבים הקיימים בחוץ, אלכוהול הוא חומר פסיכו-אקטיבי בעל השפעה משמעותית על מערכת העצבים. למה הכוונה? יש בכוחו של האלכוהול לשנות את התודעה שלנו, ובהתאם לכך – לשינויי שלילי בהתנהגות וברגשות שלנו. בשל כך, אף שכבת גיל איננה מחוסנת מהתפתחות ההתמכרות לחומר זה – ולהשלכות ההרסניות שיש בכוחו של שימוש נרחב באלכוהול להביא.

הדרך לשיקום: בזכות תהליך גמילה

תכנית הטיפול אותה מרכזי גמילה מציעים כוללים, שני שלבי החלמה מרכזיים: השלב הפיזי והשלב הרגשי. משך תקופת ההחלמה משתנה ממטופל למטופל, וכוללת ליווי מלא של צוות מיומן של עובדים סוציאליים, רופאים ופסיכיאטרים. בין אם זיהיתם שעצמכם תלות בחומרים ממכרים, או שמא אצל אדם אהוב וקרוב – צרו קשר עם הצוות של רוח בכפר.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל