Facebook Whatsapp Youtube

מה זה טיפול הוליסטי ולמה הוא חשוב?

בדרך כלל, האסוסיאציה הראשונה להתמכרות היא התפתחות של תלות לחומרים לא חוקיים, כמו סמים למשל. אבל לא פעם, התמכרות היא תוצר לוואי של הדחף לצרוך כדורים אשר לכתחילה, נתנו במרשם רופא. למשל, במקרה של התמכרות למשככי כאבים חזקים וכיוצא באלו. גמילה מכדורים פסיכיאטרים היא אמנם לא תופעה שכיחה במיוחד, אבל אנחנו, במרכז 'רוח בכפר', בהחלט מטפלים גם במקרים מהסוג הזה. חשוב לזכור, לא פעם, כדורים אשר ניתנו במרשם בתחילה, אלו כדורים להם השפעה על מערכת העצבים. במידה והמטופל מעוניין להפסיק ליטול את התרופות או, אם מי מהקרובים אליו צרך את התרופות הללו בהיחבא, הרי שעלינו להתחיל בהליך גמילה, הדומה במידה רבה, לתהליכי גמילה מסמים או אלכוהול. במאמר הבא ננסה להסביר קצת, מה זה טיפול הוליסטי ולמה במקרה הזה אנחנו לא יכולים לוותר עליו.

הטיפול בגוף ובנפש

אם אתם שואלים את אנשי המקצוע מה הגורם המוביל להתמכרות, התשובה תהיה כי אנחנו מדברים על דחף בלתי נשלט, לבצע פעולה או לצרוך חומר מסוים, מתוך הניסיון להביא להקלה. השימוש בחומר לא מקל על המכור, אלא עם תום ההשפעה של הכדור, הדחף הוא לקחת עוד אחד. כדורים פסיכיאטריים פועלים בחלקם, על המערכת העיצבית, זה מה שמייצר את תחושת ההקלה. לכן, גמילה מכדורים פסיכיאטריים דורשת מאיתנו לבצע טיפול הוליסטי, כלומר, לטפל גם בגוף וגם בנפש. בתחילה, נרצה להפריד את המטופל מהמחומר הממכר ובהמשך, נשקיע את המשאבים שלנו בעבודה פנימית ובמתן כלים, אשר יאפשרו לו להחזיר את השליטה בחייו, לחיות את החיים במלואם.

אנחנו זמינים תמיד בכל שאלה

זה לוקח זמן להבין כי יש בעיה, זה לוקח זמן להפנים את העובדה כי אנחנו צריכים לקבל עזרה. זה כמובן לוקח זמן לעשות את הדבר הנכון ולפנות לאנשי מקצוע ואי אפשר להגיד כי גמילה מכדורים פסיכיאטריים זה לא תהליך ארוך ומורכב. אבל, עם כל האתגרים, בתור אנשי מקצוע, אנחנו יכולים להעיד כי השינוי אפשרי, אם רק נבטח ביכולת שלנו לשנות. לקבלת מענה מקצועי והתחלה של טיפול, נשמח לשוחח אתכם עוד היום.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל