גמילה מתרופות

הרפואה, בימינו, מתקדמת ומאפשרת שימוש בכדורים לכל מצב וצרה: בין אם ישנן בעיות בשינה, כאבי גוף, לצורך הרגעה או נגד דיכאון – כדורים אלו אמורים לסייע לנו להתמודד עם הקושי ולהמשיך בשגרת היום יום שלנו. גמילה מתרופות מגיעה בשלב בו כמות הכדורים בה נהגנו להשתמש איננה מועילה יותר – ואנו מעלים ומעלים את כמות הכדורים ללא בקרה. בשלב הזה, כניסה לתהליך גמילה היא ללא ספק הכרחית למניעת השלכות הרסניות של התמכרות זו.

גמילה מתרופות מרשם הפכה לאחת הבעיות הנפוצות ביותר בחברה המודרנית. לעתים קרובות, אנשים מתחילים ליטול תרופות כטיפול לבעיה רפואית, אך לאורך זמן הם עלולים לפתח תלות ולהפוך את השימוש בהן לשגרתי. מצב זה עלול להוביל להתדרדרות במצב הבריאותי והנפשי, ולהשפיע לרעה על חייהם. גמילה מכדורים היא תהליך מורכב אך חשוב ביותר כדי לחזור לחיים בריאים ומאוזנים יותר.

אחד הסוגים הנפוצים ביותר של תרופות שגורמות להתמכרות הן תרופות פסיכיאטריות. תרופות אלו מיועדות לטיפול במגוון הפרעות נפשיות כגון חרדה, דיכאון, הפרעה דו-קוטבית ועוד. למרות היותן יעילות בטיפול בבעיות אלו, הן עלולות לגרום לתלות פיזית ונפשית כאשר נעשה בהן שימוש ממושך או בלתי מבוקר. גמילה מתרופות פסיכיאטריות צריכה להתבצע בהדרגה ובפיקוח רפואי צמוד כדי למנוע תופעות גמילה קשות ונזק נוסף.

גמילה מתרופות אנטי פסיכוטיות, המשמשות לטיפול במחלות נפש חמורות יותר כמו סכיזופרניה, גם היא תהליך מורכב הדורש השגחה רפואית. הפסקה פתאומית של התרופות עלולה לגרום להחמרה במצב הנפשי ואף לסכן את בטיחות המטופל וסביבתו. לכן, יש לתכנן את הגמילה בקפידה ולהתאימה באופן אישי לכל מטופל.

גמילה מתרופות מרשם נוספות הגורמות להתמכרות, כמו תרופות נוגדות כאבים מסוג אופיואידים, מצריכה גם היא טיפול מקצועי. מרכז גמילה מתרופות מרשם מציע מסגרת תומכת המשלבת טיפול תרופתי, פסיכולוגי וקבוצתי, במטרה לסייע למטופלים להתגבר על ההתמכרות ולרכוש כלים להתמודדות עתידית. 

מידע נוסף בנושא

להתגבר על התלות – ולהתמודד עם ההשלכות

את תהליך הגמילה מתרופות אסור לעבור לבד, שכן זהו תהליך מורכב וחשוף – פיזית ורגשית. הצוות הטיפול ברוח בכפר ילווה אתכם ויהיה לכם לכתף תומכת.

גמילה מתרופות – היבטים בהתמכרות לתרופות וגמילה מהן

את תהליך הגמילה מתרופות אסור לעבור לבד, שכן זהו תהליך מורכב וחשוף – פיזית ורגשית. הצוות הטיפולי ברוח בכפר (מבית רשת אי-זון) ילווה אתכם ויהיה לכם לכתף תומכת.

חשוב להבין שגמילה מתרופות מרשם יכולה להיות מאתגרת לא פחות מגמילה מסמים ממכרים אחרים. המוח והגוף מתרגלים לנוכחות התרופה, ונטילתה הופכת להרגל קשה לשינוי. לכן, תמיכה והדרכה מקצועית הן חיוניות להצלחת התהליך.

הצוות המיומן במרכז הגמילה 'רוח בכפר' יעניק למטופלים ליווי אישי וטיפול מותאם לצרכיהם. הטיפול כולל מעקב רפואי, מפגשים פרטניים עם מטפלים, ישיבות קבוצתיות ופעילויות העשרה שמטרתן לחזק את המטופל מבחינה נפשית וגופנית. כמו כן, המרכז דואג לערב בתהליך הגמילה והשיקום בני משפחה וקרובים נוספים, מתוך ההבנה שרשת תמיכה חברתית אוהבת ומעודדת היא קריטית להצלחה.

מעבר לליווי בתהליך הגמילה עצמו, רוח בכפר מציע גם מענה לקשיים וההשלכות שעלולים להתעורר בעקבות הפסקת התרופות. השתלבות מחדש בחיים, חזרה למקום העבודה או הלימודים, חיזוק מערכות יחסים שנפגעו – כל אלו הם אתגרים שהמרכז מסייע למטופלים להתמודד עמם. המטרה היא לצייד את המטופלים בכלים ובמשאבי התמודדות שיאפשרו להם לבנות חיים חדשים, בריאים ומספקים יותר.

בנוסף, חשוב לזכור שהתהליך לא מסתיים עם השלמת הגמילה הפיזית בלבד. המרכז מציע תמיכה מתמשכת וליווי גם בשלבי ההחלמה והשיקום, מתוך הבנת חשיבותם להצלחה ארוכת הטווח. הצוות המקצועי עומד לרשות המטופלים ובני משפחותיהם גם בתקופה שלאחר סיום האשפוז, ומסייע בהתמודדות עם אתגרי החזרה לשגרה והמשך בניית אורח חיים בריא ומיטיבי.

גמילה מתרופות - היבטים בהתמכרות לתרופות וגמילה מהן

התמכרות לתרופות נובעת, בדומה להתמכרויות לחומרים אחרים, בין השאר, כתוצאה מסבילות הגוף המראה את אותותיו, ויצירת התלות בכמות גבוהה של כדורים הולכת ונבנית. חשוב להדגיש כי ההתמכרות יכולה להתפתח גם כאשר התרופות ניתנות במרשם רופא ונלקחות בהתאם להנחיות, ולכן מודעות לסיכון ומעקב אחר השימוש הם קריטיים. אילו סוגי תרופות מחזיקות בסבירות גבוהה להתמכרות? נסקור את חלקן:

  •  תרופות עם חומרים אופיואידים: משום שחומרים אופיואידים קשורים לקולטני האופיואיד שבמערכת העצבים, הם גם מדכאים, במקביל, את יכולתו של הגוף להגיב כראוי לגירויים. גם בימינו, ממשיכים להשתמש בחומרים אלו בשלל תרופות לצורך הקלה על כאבים. עם זאת תופעות הלוואי לא נעצרות בבחילה ובהקאה, אלא גם בתחושת אופוריה והנאה. לכן, משתמשים רבים מתמכרים לתרופות המכילות חומרים אלו.
  • אמפטמין: חומר זה מוכר כסם ממריץ המשפיע ישירות על מערכת העצבים ואף מצליח לדכא תיאבון. במקביל, בתחום הרפואה כיום, נהוג להשתמש בחומר זה לצורך טיפול בהפרעות קשב וריכוז. לצד ההשפעה המווסתת והחיובית שלו, האמפטמין הוא גם חומר ממכר אשר מביא לתוצאות הרסניות כדוגמת התנהגות אלימה, להתקף לב, ואף במקרים מסוימים לפסיכוזה.

האשליה של המכורים, בדומה להתמכרויות אחרות, היא התחושה שהכול תחת שליטה ואפשר יהיה להפסיק את השימוש בחומר מתי שהם רק ירצו, או בתקופות פחות כואבות או מלחיצות. אך אשליה זו היא אכן אשליה בלבד, ויצירת תלות בחומרים הממכרים שבתרופות היא הרסנית. במצבים אלו, תהליך גמילה הוא בלתי נמנע: טיפול תרופתי ופסיכולוגי, לצד תמיכה של המשפחה והסביבה הקרובה הם גורמים משמעותיים בליווי תהליך הגמילה, ההחלמה והשיקום.

יש גם לציין את בנזודיאזפינים כקבוצת תרופות שתורמת משמעותית לתופעת ההתמכרות לתרופות מרשם. תרופות אלו משמשות לרוב לטיפול בהפרעות חרדה, נדודי שינה ומתח שרירים. אולם השימוש בהן עלול להפוך לבעייתי כאשר נלקחות במינונים גבוהים מהמומלץ או לזמן ממושך. הגמילה מבנזודיאזפינים יכולה להיות קשה ומלווה בתופעות כמו עצבנות מוגברת, בעיות שינה ואפילו סימפטומים דמויי שפעת.

מעבר לכך, קיים חשש גם מפיתוח תלות בתרופות נוגדות דיכאון, המכילות לרוב את החומר הפעיל SSRI. על אף חשיבותן בטיפול בדיכאון ובהפרעות נפשיות נוספות, יש לתת את הדעת על אופן צריכתן. הפסקה פתאומית או שינוי מינון דרסטי עלולים לגרום לתופעות גמילה קשות כגון סחרחורות, בחילות, עייפות וקשיים קוגניטיביים. הגמילה מתרופות אלו צריכה להיעשות גם היא באופן הדרגתי ומבוקר על ידי גורם רפואי מוסמך.

לאור האתגרים הכרוכים בגמילה ממגוון כה רחב של תרופות מרשם, ברור כי ישנה חשיבות עליונה למרכז גמילה מקצועי ומנוסה שיכול לספק מענה מותאם אישית לכל מטופל. ברוח בכפר מבינים את המורכבות הזו ומתמחים בבניית תוכנית גמילה ושיקום ייחודית המשלבת היבטים תרופתיים, נפשיים וחברתיים, במטרה להעניק למטופלים את הכלים הנחוצים להחלמה מלאה ובת קיימא.

קצת על תהליך גמילה מתרופות נרקוטיות

חשוב להבין כי ההתמכרות לתרופות מרשם נרקוטיות יכולה לנבוע מגורמים שונים, כך שאין מאפיין מסוים אשר יאפשר יכולת אבחנה מוקדמת. את התרופות הנרקוטיות אנשים מתחילים לקבל בשעה שהם מתמודדים עם חוויות קשות, בין אם נפשיות ובין אם פיזיולוגיות. הכדורים השונים נועדו לשכך את כאבו של המטופל ולסייע לו להתמודד עם המציאות בה חי בצורה יעילה יותר. אך מה עושים ברגע שמתחילים להתמכר לאותם הכדורים?

תהליך גמילה מתרופות נרקוטיות חייב להתבצע בסביבה מבוקרת תחת פיקוחו של רופא אשר יוכל לסייע במהלך הגמילה. התהליך עצמו יתבצע באופן מבוקר ומתוכנן תוך שימת דגש על תסמיני גמילה ותופעות הלוואי אשר עשויות להופיע בתהליך. בין אם מדובר בכדורים פסיכיאטריים, אופיאטיים או אמפטמינים, זכרו כי הגמילה עשויה להיות לא פשוטה ועל כן עולה הצורך במרכז גמילה מסודר אשר יוכל לסייע לכם הן בגמילה הפיזית והן בגמילה הנפשית.

שלבי הטיפול בגמילה מתרופות מרשם

אחד השלבים הראשונים והקריטיים בתהליך הגמילה מתרופות נרקוטיות הוא שלב ניקוי רעלים (דיטוקס). בשלב זה הגוף מפסיק לקבל את החומרים הממכרים ונאלץ להתמודד עם תופעות הגמילה הפיזיות כמו כאבים, חוסר שקט, הזעות, בחילות ועוד. אמנם מדובר בתהליך לא נעים, אך הוא קצר יחסית ומהווה את הצעד הראשון בדרך לחיים נקיים מהתמכרות. הצוות הרפואי ברוח בכפר ילווה את המטופלים לאורך כל שלב הדיטוקס, ויספק טיפול תרופתי לשיכוך התסמינים לפי הצורך.

לאחר השלמת שלב הדיטוקס, המיקוד בתהליך הגמילה עובר להיבט הנפשי וההתנהגותי. בשלב זה, המטופלים מקבלים כלים להתמודדות עם הדחף לחזור לשימוש בתרופות ולמידה של דרכים חדשות להתמודד עם קשיים ולחצים. הדבר נעשה באמצעות שילוב של טיפול פרטני, קבוצות תמיכה, סדנאות ופעילויות להעצמה. ברוח בכפר שמים דגש על יצירת סביבה בטוחה ומקדמת החלמה, שבה המטופלים יכולים לחקור את עצמם ואת הסיבות שהובילו אותם להתמכרות מלכתחילה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בתהליך הגמילה הוא מעורבות המשפחה והקהילה. התמכרות לתרופות מרשם משפיעה לא רק על המכור, אלא גם על בני המשפחה והסובבים אותו. לעתים, דפוסי התנהגות והתקשורת במשפחה אף תורמים להתמכרות מבלי משים. לכן, במסגרת הטיפול ברוח בכפר, מוזמנים בני המשפחה להשתתף במפגשי הדרכה ותמיכה, שמטרתם לחזק את התא המשפחתי ולספק כלים לתקשורת בריאה יותר ותמיכה הדדית.

בנוסף לכך, השתלבות מחדש בקהילה לאחר סיום תהליך הגמילה הוא מרכיב חשוב בהצלחת ההחלמה לטווח הארוך. רוח בכפר מציע ליווי ותמיכה גם בשלב זה, כולל סיוע במציאת דיור, תעסוקה וחיבור למשאבים קהילתיים שונים. המטרה היא לסייע למטופלים לבנות חיים מספקים ובעלי משמעות, תוך כדי שימור ההישגים מתהליך הגמילה.

גמילה מתרופות נרקוטיות היא תהליך מאתגר, אך בהחלט אפשרי עם הכוונה וסיוע מקצועיים. במרכז רוח בכפר מבינים את המורכבות והייחודיות של כל מקרה לגופו, ולכן בונים תוכנית טיפול אישית המותאמת לצרכים הספציפיים של כל מטופל כאמור. בין אם מדובר בגמילה מכדורים, גמילה מתרופות מרשם או גמילה מתרופות פסיכיאטריות – הצוות המסור והמנוסה ילווה אתכם בכל שלב בדרך להחלמה.

גמילה מתרופות נרקוטיות

נדמה כי הרפואה המודרנית הקונבנציונאלית מצאה את הכדור כמעט לכל מכאוב או בעיה. כך שפעמים רבות ניקח את משככי הכאבים על מנת להקל את הסבל או התאוששות ולהצליח לתפקד בצורה יעילה בשאר היום. אך, לעיתים הרצון להפיג את התחושה הכואבת והקשה עלול להביא למצב בו אין אנו משתמשים בצורה נכונה בתרופה כיוון שמפריזים בכמויות של התרופה שאנו צורכים. בשימוש בחומרים נרקוטיים לאורך זמן, מתעורר חשש רציני להתמכרות לחומרים הללו. במצבים כאלו, אנו נזדקק לעזרתו של מרכז גמילה מומלץ כמו רוח בכפר – גמילה ברוח אחרת, אשר יסייע בתהליך של גמילה מתרופות נרקוטיות.

ההתמכרות לתרופות מרשם נרקוטיות, כמו משככי כאבים חזקים ותרופות הרגעה, היא בעיה הולכת וגדלה. פעמים רבות, האנשים שמפתחים תלות בחומרים אלה התחילו את השימוש בהם לצורך רפואי לגיטימי, אך לאורך זמן איבדו שליטה. השימוש בתרופות נרקוטיות מעבר למינון או למשך הזמן שנקבעו על ידי הרופא, עלול להוביל להתמכרות פיזית ונפשית קשה.

הסימנים להתמכרות לתרופות נרקוטיות כוללים צורך בכמויות גדלות והולכות כדי להשיג את האפקט הרצוי, ניסיונות כושלים להפחית או להפסיק את השימוש, השקעת זמן ניכרת בהשגת התרופות והתעלמות מתחומי חיים חשובים כמו משפחה, עבודה ותחביבים. בנוסף, הפסקה פתאומית של התרופות עלולה לגרום לתסמיני גמילה קשים כמו חרדה, דיכאון, רעד והזעה מוגברת כאמור.

לאור הסיכון הגבוה להתמכרות והנזקים הפוטנציאליים הכרוכים בשימוש ממושך בתרופות נרקוטיות, חשוב לפנות לקבלת עזרה מקצועית בהקדם האפשרי. גמילה מתרופות אנטי פסיכוטיות ונרקוטיות אחרות צריכה להתבצע תחת פיקוח רפואי צמוד, כדי למזער את הסיכון ולהגביר את הסיכויים להצלחה.

במרכז הגמילה רוח בכפר (מבית רשת אי-זון), המטופלים מקבלים תמיכה וטיפול כוללניים שנועדו לא רק לסייע בהתמודדות עם ההתמכרות הפיזית, אלא גם לטפל בהיבטים הנפשיים והרגשיים של ההתמכרות. התהליך כולל טיפול רפואי, פסיכותרפיה פרטנית וקבוצתית, טיפול משפחתי ורכישת מיומנויות התמודדות חדשות. המטרה היא לא רק להשתחרר מההתמכרות, אלא גם לשקם את החיים ולבנות בסיס איתן להחלמה ארוכת טווח.

אם אתם או אדם קרוב לכם מתמודדים עם התמכרות לתרופות מרשם נרקוטיות, דעו שאינכם לבד וכי יש עזרה זמינה. פנייה לגמילה מכדורים במסגרת מקצועית היא צעד אמיץ וחשוב בדרך לחיים בריאים ומלאי משמעות יותר. אל תהססו לפנות לרוח בכפר כדי ללמוד עוד על אפשרויות הטיפול ולקבל את התמיכה לה אתם זקוקים במסע ההחלמה שלכם.

אשליית ההתמכרות

פעמים רבות אנשים עשויים לא להכיר בעובדה כי הם סובלים מהתמכרות לכדורים. אשליית השליטה אומרת כי המכור יכול להפסיק את השימוש בכדורים מתי שירצה, בתקופות כואבות או לחוצות פחות. אך האמת היא כי התלות בחומרים נרקוטיים הינה הרסנית ולא פחות חריפה משימוש בסמים לא חוקיים. רוח בכפר מעניקים טיפול תרופתי ופסיכולוגי אשר נועד לסייע למטופל להתמודד בהצלחה עם ההתמכרות שלו.

אחת ההשלכות הקשות של ההתמכרות לתרופות מרשם היא הנטייה להכחיש או להמעיט בחומרת הבעיה. מכיוון שמדובר בתרופות שנרשמו על ידי רופא ונחשבות חוקיות, קל יותר ליפול למלכודת החשיבה שאין מדובר בהתמכרות "אמיתית". אולם למעשה, ההתמכרות לתרופות מרשם יכולה להיות הרסנית בדיוק כמו התמכרויות אחרות, עם השלכות שליליות על הבריאות הפיזית והנפשית, יחסים, תפקוד בעבודה ועוד.

קיימים גם מקרים בהם אנשים המכורים לתרופות מרשם נאחזים באמונה שביכולתם "לנהל" את ההתמכרות ולהימנע מהתדרדרות. הם עשויים לחשוב שכל עוד הם מצליחים לתפקד ברמה בסיסית, אין בעיה אמיתית. אבל זוהי אשליה מסוכנת. ההתמכרות היא בעלת אופי מתקדם, וללא התערבות וטיפול מתאימים, סביר להניח שהמצב רק ילך ויחמיר.

אחד התפקידים החשובים של מרכז גמילה כמו רוח בכפר הוא לסייע למטופלים לזהות ולהתמודד עם אשליית השליטה וההכחשה. באמצעות פסיכותרפיה והדרכה, המטופלים לומדים לזהות את המחשבות המעוותות ודפוסי ההתנהגות ההרסניים שמנציחים את ההתמכרות. הם רוכשים תובנות חדשות לגבי מצבם ומחויבים לעבודה על שינוי אמיתי. עם ההכרה באשליית ההתמכרות ובצורך בשינוי, נפתחת הדלת לצמיחה ולהחלמה אמיתית.

כמה זמן לוקח לגוף להתנקות מכדורי מרשם?

משך זמן ההתנקות מכדורים תלוי במספר גורמים, ביניהם סוג התרופה, משך השימוש, המינון, קצב חילוף החומרים של האדם ומצב בריאותו הכללי. לרוב, תהליך ההתנקות הפיזית (דיטוקס) מתרופות מרשם נמשך בין מספר ימים לכמה שבועות. 

עם זאת, חשוב לזכור כי ההתנקות הפיזית היא רק השלב הראשון בתהליך הגמילה. לאחר מכן, נדרש תהליך ממושך יותר של שיקום נפשי והתנהגותי, במהלכו המטופל לומד להתמודד עם הדחף לחזור לשימוש בתרופות ורוכש כלים לניהול חיים בריאים ללא תלות בהן. תהליך זה יכול להימשך חודשים ואף שנים, ודורש מחויבות, תמיכה ועבודה קשה מצד המטופל וסביבתו התומכת. 

לכן, בעוד שההתנקות הפיזית מהתרופות היא צעד חשוב ומשמעותי, חשוב לראות בה רק את תחילת המסע לקראת החלמה מלאה. במרכזי גמילה מקצועיים כמו רוח בכפר, המטופלים מקבלים ליווי ותמיכה לאורך כל שלבי התהליך, החל מהדיטוקס ועד להשתלבות מחדש בחיי היומיום, וזאת כדי להגדיל את הסיכויים להצלחה ולמנוע הישנות של ההתמכרות בעתיד.

כיצד להקל על תסמיני גמילה מתרופות מרשם?

תסמיני הגמילה מתרופות מרשם יכולים להיות קשים ומאתגרים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. עם זאת, ישנן מספר דרכים להקל על תסמינים אלו ולהפוך את תהליך הגמילה לנסבל יותר. ראשית, חשוב לעבור את התהליך בהדרגה ותחת פיקוח רפואי מקצועי. גמילה פתאומית מתרופות מסוימות עלולה להוביל לתסמיני גמילה חמורים ואף מסכני חיים. לכן, רופא או מטפל מומחה יכול לפתח תוכנית גמילה מדורגת, שבה המינון מופחת בהדרגה לאורך זמן, על מנת לאפשר לגוף להסתגל בצורה בטוחה יותר.

בנוסף, ישנם טיפולים תרופתיים שיכולים לסייע בהקלה על תסמיני הגמילה. תרופות מסוימות, כמו בופרנורפין או מתדון, משמשות לעיתים קרובות במהלך גמילה מאופיואידים על מנת למתן את התסמינים ולמנוע מנת יתר. תרופות אחרות עשויות לסייע בטיפול בתסמינים ספציפיים כגון נדודי שינה, חרדה או כאבים. חשוב לעבוד בשיתוף פעולה עם רופא על מנת למצוא את השילוב הנכון של תרופות שיכול לספק הקלה תוך מזעור סיכונים וסיבוכים.

לצד הטיפול התרופתי, שינויים בסגנון החיים ואסטרטגיות התמודדות יכולים גם הם להועיל רבות במהלך הגמילה. פעילות גופנית קלה עד מתונה, כמו הליכה או יוגה, יכולה לסייע בהפחתת מתח, שיפור מצב הרוח וקידום שינה טובה יותר. תזונה בריאה ומאוזנת חשובה גם היא, כאשר יש להימנע ממזונות מעובדים, קפאין ואלכוהול שעלולים להחמיר תסמינים. טכניקות הרפיה כמו נשימה עמוקה, מדיטציה או דמיון מודרך יכולות לספק הקלה ממתח וחרדה, בעוד שמציאת הסחות דעת בריאות כמו תחביבים, קריאה או בילוי עם חברים ומשפחה עשויה למנוע שעמום ומחשבות טורדניות הקשורות לתרופות.

אחד ההיבטים החשובים ביותר של התמודדות עם תסמיני גמילה הוא גם בניית מערכת תמיכה חזקה. קבוצות תמיכה, אם בפגישות פנים אל פנים או דרך פורומים מקוונים, מאפשרות למטופלים לחלוק את ניסיונם, לקבל עצות ועידוד ולחוש פחות לבד במסע הגמילה. חברים ובני משפחה יכולים גם הם לספק תמיכה רגשית חיונית, להציע הסחות דעת בריאות ולסייע במטלות יומיומיות במהלך תקופות מאתגרות. מטפלים מקצועיים, כמו פסיכולוגים או יועצים לגמילה, הם גם חלק חיוני ממערך התמיכה, המציעים הדרכה מותאמת אישית, כלי התמודדות וסיוע בטיפול בבעיות נפשיות נלוות.

בדרכים אלו ניתן להפוך את חוויית הגמילה מתרופות מרשם למנוהלת ונסבלת יותר. אמנם התהליך אינו קל, אך עם גישה נכונה והכוונה מקצועית, כגון זו המוצעת במרכז הגמילה רוח בכפר, המטופלים יכולים לצלוח את האתגרים ולהניח את היסודות לחיים בריאים ומספקים יותר בטווח הארוך.

ההתמכרות לתרופות מרשם היא אכן אתגר משמעותי, אך בעזרת הכוונה וטיפול נכונים, ניתן לשבור את אשליית השליטה ולבנות חיים חדשים וטובים יותר. ברוח בכפר, הצוות המקצועי והמסור מחויב לסייע לכל מטופל להתגבר על אשליית ההתמכרות ולצעוד בדרך להחלמה. עם תמיכה, חמלה והבנה, אפשר לחזור לחיים מלאים ובריאים, חופשיים מהתמכרות ומלאי משמעות ותקווה.

אצלנו, המטופלים זוכים לשהות בסביבה נעימה ומזמינה, המעניקה תחושה של בית חם ומשפחתי. הווילה המפוארת בה מתקיים התהליך מוקף בירוק ובטבע, הרחק מהמולת העיר, ומספקת מרחב אידיאלי להתבוננות פנימית והחלמה. המתקנים המגוונים, כמו בריכה, חדר כושר וחדרי פעילות, מאפשרים למטופלים למצוא דרכים בריאות להירגע, לשחרר מתחים ולטפח את עצמם גם מבחינה פיזית.

בואו לחוות בעצמכם את הגישה הרב-תחומית הייחודית של מרכז גמילה רוח בכפר (מבית רשת אי-זון), המשלבת מגוון רחב של שיטות טיפול מסורתיות וחדשניות.

שאלות תשובות

תפריט

לפרטים וקביעת שיחה עם הצוות שלנו