Facebook Whatsapp Youtube

האם אפשר להיגמל מהתמכרויות?

לפעמים, אפשר לחשוב, כאילו כל דבר היום הפך לסוג של התמכרות. מדברים איתנו על התמכרות לספורט, התמכרות לסוכר, התמכרות למסכים, יש מי שחושבים כי התמכרות היא מושג בו אפשר להשתמש בכל מצב, כאילו לא מדובר על מחלה לא פשוטה, עימה מתמודדים רבים בכל יום מחדש. אבל אנחנו, מי שפועלים במסגרת 'רוח בכפר', מרכז גמילה הוליסטי ומיוחד בכפר סבא, יודעים היטב עד כמה תהליך הגמילה עלול להיות ארוך, מפרך ומורכב. במאמר הבא אנחנו רוצים לספר לכם קצת על גמילה מהתמכרויות. מתי אפשר להגדיר תופעה מסוימת בתור התמכרות ולמה כל כך חשוב לזהות את המשבר בזמן.

מה זו התמכרות בשפה המקצועית

על פי אנשי המקצוע, ההגדרה של התמכרות היא התניה בלתי נשלטת, במהלכה המכור, חוזר לבצע את אותה הפעולה, שוב ושוב, במטרה להרגיש טוב יותר, אך בפועל, הפעולה הזו מעוררת שוב דחף, לבצע את אותה הפעולה, משום שהיא לא מביאה להקלה, אלא רק לעוד סבל. כך נוצר מעגל קסמים המכונה: התמכרות. גמילה מהתמכרויות, זה תהליך ריפוי, במהלכו אנחנו מנסים ליצור התניות חדשות, לתת כלים חדשים למטופל, למצוא מזור בדרכים נוספים, במטרה להחליף את אותו הדחף הראשון, זה שהתחיל את מעגל ההתמכרות.

רוב בני האדם מבצעים כמעט את אותן הפעולות בכל יום, בני האדם אוהבים את המוכר להם. לכן, לא פעם מי שהחליטה להתחיל בדיאטה לא תמיד מצליחה ומי שרוצה להתחיל לעשות ספורט, לא תמיד יצליח להטמיע את ההרגל. אבל לא כל בחירה לא מוצלחת היא התמכרות. אנחנו מדברים על מקרים בהם ההתמכרות פוגעת במטופל ברמה הפיזית וביחסיו עם הקרובים אליו.

למה חשוב לאבחן את הבעיה מוקדם ככל האפשר

לא פעם, גמילה מהתמכרות זה תהליך בו אנחנו חושבים כי אנחנו מטפלים בבעיה אחת, אבל למעשה, אנחנו מזהים תחלואה כפולה, כלומר, התפתחות של כמה מחלות, בהן אנחנו צריכים לטפל ביחד. טיפול המתאים לאחד לא בהיכרח יתאים לאחר וכן הלאה. לכן, אנחנו, 'רוח בכפר', מעודדים אתכם לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי, על מנת שנוכל להתחיל בטיפול מתאים ולהעלות את סיכויי ההצלחה.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל