Facebook Whatsapp Youtube

מלווים אתכם להצלחה

"ניקוי רעלים" הוא התנאי הראשוני בטיפול בכל ההתמכרויות, ובתהליך זה מסירים כל שיירי הרעלנים שהותירו בגוף האלכוהול והסמים. ניקוי רעלים הוא חלק חיוני מתהליך גמילה מאלכוהול וסמים כדי שתהיה האפשרות להמשיך הלאה אל טיפול משמעותי וארוך טווח. במהלך הגמילה, חווים מכורים רבים שורה של תסמינים. תופעה זו מכונה "נסיגה" והיא נחשבת לאחד מהשלבים המאתגרים ביותר בגמילה. במקרים רבים, תידרש התערבות רפואית ומקצועיות, שעלולה לכלול טיפול תרופתי, שיסייעו להקל על תסמיני הגמילה. במרכז הגמילה "רוח בכפר" תקבלו ייעוץ וטיפול מקיפים, הכוללים טיפולים פסיכולוגיים, תמיכה נפשית והתערבות תרופתית במידת הצורך.

אילו תסמינים יש במהלך הגמילה?

במהלך גמילה מאלכוהול וסמים הנגמלים חווים לעתים קרובות תסמינים כמעט זהים. התסמינים השכיחים הפוגעים בשני המצבים כוללים כאבי בטן, עצבנות, הזעה, רעד ובחילה והקאות. עם זאת, ישנם מצבים ייחודיים לגמילה מאלכוהול ובעיקר תופעת ה"דליריום טרמנס" – הזיות שחווים אלכוהוליסטים במהלך הגמילה. תופעה זו מתרחשת לרוב במקרים חמורים בלבד. כמו כן, תסמיני הגמילה מאלכוהול מתחילים בדרך כלל מספר שעות לאחר המשקה האחרון, ומגיעים לעוצמתם הגבוהה ביותר יום עד שלושה ימים לאחר מכן. עם זאת, במקרים חמורים יותר, החולים יכולים להמשיך לחוות סימפטומים במשך מספר שבועות. גמילה מסמים, לעומת זאת, עשויה להימשך זמן רב יותר ותלויה במידה רבה בסוג הסם שנצרך ובמשך התקופה בה ההתמכרות התנהלה.

גמילה מאלכוהול וסמים עשויה לדרוש טיפול תרופתי

ברוב המקרים, גמילה מאלכוהול מתבצעת ללא טיפול תרופתי, או לכל היותר עם טיפול תרופתי להקלת תסמיני כאב וחום בלבד. עם זאת, גמילה מסמים, בעיקר כאשר מדובר בהתמכרות לסמים אופיאטיים, תדרוש לעתים קרובות טיפול תרופתי מתמשך בתחליפי אופיאטיים כמו מתדון או קלונידין.

היום שאחרי הגמילה הוא החשוב ביותר

רוב תוכניות הטיפול בהתמכרות המציעות תוכנית גמילה לטיפול הן בהתמכרות לאלכוהול והן בגמילה מהתמכרות לסמים. עם זאת, גם לאחר ניקוי הגוף מהרעלים, המשימה לא מסתיימת. כעת, חשוב שיעמדו לרשות הנגמל רשתות תמיכה הכוללות גורמים טיפוליים ואנשים קרובים שיוכלו לסייע לו לשמור על ההישגים שלו. צוות "רוח בכפר" מורכב מאנשי מקצוע מובילים בתחום הטיפול בהתמכרויות ומלווה את המטופלים לכל אורך הדרך, עד החזרה לשגרה. יחד, נלמד כיצד להצטייד בכלים הנדרשים כדי לשמור על גוף ונפש נקיים מעתה ואילך.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל