Facebook Whatsapp Youtube

מרכז גמילה – איך עושים את זה נכון?

סיוע לאדם קרוב המתמודד עם התמכרות עשוי להיות מאוד לא פשוט. ברוב המקרים, לא נוכל לשכנע את האדם לפנות לטיפול רק על ידי פניה אליו, מדובר בנושא רגיש ועדין מאין כמוהו, ולעתים אם נאמת אותו באופן אגרסיבי עם המצב, הנזק עשוי להיות רב מהתועלת. לכן, אם זיהית כי אדם היקר לך מתמודד עם התמכרות ונדמה לך שעליו לפנות אל מרכז גמילה איכותי ומקצועי כמו "רוח בכפר" על מנת לשקם את חייו, חשוב שנעשה זאת בתבונה. אלו כמה נקודות שכדאי להציב מול העיניים בעת מתן עזרה לאדם מכור.

כיצד נשכנע אדם לפנות אל מרכז גמילה?

חשוב שנזכור, האדם המכור חווה כאב עז. בדיוק כפי שאנו זועקים כשאנו נפצעים או סובלים מכאבים, כך האדם המכור לעתים מביע את ייסורי באופן שיהיה לנו קשה מאוד להכיל. מה שלנו ברור מאליו, כי האדם זקוק לטיפול דרך מרכז גמילה, עשוי להיות רחוק מאוד מתודעתו של האדם המכור בנקודה זו. הטפות מוסר, איומים והפצרות עשויים לגרום לו להתבצר בעמדתו ולהתנתק מאיתנו, ובשלב זה לא נוכל עוד להציע לו את עזרתנו ואנו עשויים להזין את התבודדותו. לרוע המזל, בעוד שבני משפחה עשויים לראות בהצהרות כמו "זה יהרוג אותך בסוף" או "הגיע הזמן לקחת את עצמך בידיים"! כדרך לעורר מוטיבציה, הן עשויות לגרום לאדם המכור להרגיש בעיקר לכוד, וכי אין לו עוד על מי לסמוך ולמי לפנות. אדם הכבול כה עמוק במעגל ההתמכרות איננו יכול להעלות כלל על דעתו שיוכל להפסיק את ההתנהגות הכפייתית ובטח שלא לפנות לסיוע במרכז גמילה ושיקום. עצם ההכרה בכך שהבעיה קיימת עשויה להיות רצופה במכשולים וקשיים.

מרכז הגמילה הנכון עושה את כל ההבדל

לא תמיד יהיה לנו קל להביע אמפתיה כלפי אדם שהתנהגותו הרסנית לעצמו ולסביבתו, בעיקר כשהוא מפגין התנגדות. עם זאת, חשוב שנפעל בניגוד לאינסטינקט שלנו, האהבה שלנו עשויה להציל את חייהם. במקום להצהיר הצהרות, שווה שנעלה דברים לשאלה ונשמור על דיאלוג פתוח- זה הזמן להקשבה, ללא ביקורת או שיפוט ובעיקר להבהיר מסר אחד ברור – חשוב לי שיהיה לך טוב. אנו ב"רוח בכפר" מזמינים אותך להסתייע בחיבוק החם שאנו מספקים למכורים ולבני משפחתם כאחד ולתת לאדם היקר לך את ההזדמנות הטובה ביותר לעשות את השינוי המיוחל.

 

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל