Facebook Whatsapp Youtube

גמילה מהימורים

השנים האחרונות מביאות איתן צורך להתמודד עם העומס בעבודה ובמשפחה בדרכים שונות – והרסניות למדי: בין אם מדובר במשחקי קלפים, משחק במכונות המזל או טיולים לבתי קזינו בחו"ל, אנשים רבים מוצאים בהימורים דרך התמודדות, או אפילו בריחה ושחרור לחצים מהיום יום. מרכז גמילה מהימורים מיועד לאותם אנשים שאינם מסתפקים במשחקים מזדמנים, אלא נוהגים לעשות זאת לעיתים קרובות ועל סכומים גבוהים. אין ספק, הדחף הכפייתי לשמר את תחושת האדרנלין המגיעה במשחקים גובה מחיר עצום – מבחינה כלכלית ואישית כאחד.

מידע נוסף בנושא

מרכז גמילה מהימורים: מידע חשוב

גמילה מהימורים היא לאו דווקא שונה מסוגי גמילה מהתמכרויות אחרות כמו אלכוהול. התמכרות, הרי, משמעותה, פיתוח תלות פיזיולוגית ונפשית – בין אם בחומר או במנהג מסוים מתוך מחשבה שהם יסבו הנאה או שליטה. עם זאת, ככל שהמשתמש ממשיך בשימוש זה באופן כפייתי – הפעילות היא זו ששולטת בו, ולא להיפך. וכמו שישנם אנשים המכורים לתחושת הריגוש שהשימוש בסמים או אלכוהול מביאים להם, כך גם אנשים הנוהגים להמר באופן קבוע ומוגזם.

בשונה מהתמכרויות לחומרים או פעולות אחרות, נדמה שפעולת ההימורים נתפסת בארץ כהנאה חיובית, ורבים מפרגנים למהמרים. מדוע? לצד מפעל הפיס ותחרויות הקלפים המצולמות ומועברות בטלוויזיה, והלגיטימציה להמר על אירועי ספורט שונים, נדמה שעולם ההימורים תופס חלק משמעותי אצל רובנו. אך אל תטעו: התמכרות להימורים מחזיקה בסיכונים רבים, ולצד היבט הריגוש, היא יכולה להביא גם להרס רב בחייו האישיים של המכור.

בשלב זה, בו המכור מאבד שליטה בדחפים שלו ומרגיש צורך כפייתי להמשיך ולהמר – טיפול במרכז גמילה מהימורים הוא פתרון מהותי בדרך להחלמה ולשיקום. מרכזי גמילה אלו מציעים תהליכים רבים בהם המשתקם לומד להתנתק מהצורך הפיזי להמר, כמו גם להבין את המניעים הנפשיים להמר. דרך הטיפול הנפשי – התנהגותי, לדוגמא, המשתקם לומד לשנות את דפוס הפעולה שלו באופן כזה המביא למודעות לתבניות על פי הן הוא התנהל עד לשלב נוכחי ומכריע זה. בנוסף, ישנם טיפולים זוגיים, משפחתיים, וקבוצתיים המלמדים את ערכה של האמפתיה, והערך החיובי בתחושת השייכות.

מכון גמילה מהימורים – אילו טיפולים מומלצים ?

מכון גמילה מהימורים מתמודד עם אחת ההתמכרויות הקשות ביותר. ההתמכרות להימורים מטבעה אינה תלות פיזית במקורה, אלא יותר רגשית – נפשית. יחד עם זאת חשוב לציין כי ההתמכרות להימורים, ככל התמכרות אחרת עלולה להשפיע על תחומי החיים שונים ולהיות בעלת השלכות הרסניות הן על האדם המכור והן על משפחתו.

הטיפולים בהתמכרות להימורים כוללים בעיקרם טיפול התנהגותי. אותו משלבים בשיחות פסיכולוגיות פרטניות לצד דינמיקה קבוצתית ותהליך טיפול אישי הדרגתי. ההתמכרות בבסיסה כוללת אלמנטים חברתיים מובהקים ועל כל טיפול פסיכולוגי פרטני בלבד אינו מספק על מנת להיות הטיפול העיקרי.

מכון גמילה מהימורים שם דגש על הפן החברתי – תפקודי. אותו ניתן לתרגל באמצעות מפגשים קבוצתיים בהם ישנה תמיכה של אנשי מקצוע יחד עם תהליך הדרגתי של השתלבות במסגרת תעסוקתית על מנת לאפשר לאדם המכור בנייה מחדש של הלך חיים נורמטיבי.

מכון גמילה מהימורים

גורמים שונים אשר עלולים ליצור התמכרות מקיפים אותנו מכל עבר. אדם בעל התמכרות מסוימת עלול להיפגע בתחומים שונים בחייו. ההתמכרויות מתחלקות לקטגוריות שונות, אלכוהול, סמים, הימורים ועוד. מכון גמילה מהימורים יכול להיות הדרך שלכם לצאת ממעגל ההתמכרות ולחזור לחיים נורמטיביים ונטולי תלות בגורם חיצוני. רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת מעניק לכם את ההזדמנות לחולל שינוי משמעותי בחיים שלכם. רק אתם יכולים לקחת את האחריות על חייכם ולשנות אותם לטובה, אנו ברוח בכפר נשמח ללוות אתכם במסע הזה.

דגש על פרטיות המטופל

אנשים אשר מכורים להימורים יכולים למצוא כי מצבם הפיננסי חווה עליות וירידות תכופות, ובהתאם לכך גם מצב רוחם ומצבם הנפשי. אחד הקשיים הגדולים ביותר שיש להתגבר עליהם הוא יכולת הקבלה של המציאות כפי שהיא, מבלי לחזור להימורים בתור בריחה ממצבים קשים של חרדה, פחד או בושה. עולם ההימורים הוא יקום מסוכן כאשר אלו המגיעים אליו, לרוב זקוקים לעזרה מקצועית בכדי לצאת ממנו בהצלחה.

טיפול גמילה מהימורים – דלת לחיים חדשים

טיפול גמילה מהימורים כולל רבדים שונים, כאשר שילוב של כל סוגי הטיפול יחד הוכיח את עצמו בתור היעיל ביותר על מנת לעזור לגוף, לרוח ולנפש להתמודד בהצלחה עם ההתמכרות. התמכרות להימורים היא מעין מעגל קסמים החוזר על עצמו. הוא מאופיין לרוב בעיסוק אובססיבי במחשבות על הימורים, ודחף עז לבצע את ההימור הבא. ההתמכרות עצמה עלולה להוביל לשינויים דרסטיים במצב הפיננסי של המכור, ועל כן גם להשפיע על תחומים אחרים, כמו המצב הנפשי, הזוגיות והמשפחה.

התקדמות אישית בתהליך טיפול גמילה מהימורים תלוי לחלוטין באדם אשר מגיע לקבל את הטיפול, על כן אחוזי ההצלחה תלויים במוטיבציה של המכורים לשנות את מצבם. בעת התמדה ושמירה על פתיחות במשך הטיפול, תוכלו למצוא את הדרך חזרה למציאות ולשגרת חיים נורמטיבית. הטיפול מתמקד בסיוע למטופל ביציאה מעולם הפנטזיה אותו יצר לעצמו, בכדי לאפשר לו להתחבר למציאות תוך קבלת התמיכה הנפשית והמכילה לה הוא זקוק.

טיפול גמילה מהימורים

טיפול גמילה מהימורים הינו תהליך חשוב ומשמעותי אשר יכול להחזיר לכם את יכולת השליטה על חייכם. סגנונות הטיפול עצמו יכולים להשתנות לפי צורכו של כל מטופל, כך שכל אדם יקבל תוכנית טיפול פרטנית ואישית אשר בנויה בהתאמה אישית. רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת ממוקם בכפר סבא בוילה פרטית אשר מאפשרת לכל אדם לקבל את הטיפול המתאים לו ברמה הגבוהה ביותר.

מתי ישנו צורך בטיפול?

בעת התמכרות בהימורים, כיוון שלרוב לא נראה השלכות פיזיות על המכור, ייתכן והוא לא יהיה מודע להתמכרותו כלל. על כן ישנה חשיבות גבוהה ליכולת האבחנה של האנשים הקרובים, הם אלו שיכולים להצביע על העובדה כי ייתכן וישנה בעיה. השלב הראשון הוא ללא ספק זיהוי כי אכן קיימת התמכרות, לאחר מכן ניתן יהיה להתחיל בטיפול. מרכז גמילה רוח בכפר מציעים אבחון ותוכניות טיפול שונות, פרטניות וקבוצתיות, אשר יותאמו באופן אינדיבידואלי לפי צרכיו של המטופל.

מוסד גמילה מהימורים – משנים דפוסי התנהגות

מוסד גמילה מהימורים יכול להציע לכם סוגי טיפול שונים אשר מותאמים למטופל בצורה אינדיבידואלית. הטיפול הוא לרוב קוגניטיבי – התנהגותי, כאשר ישנה חשיבות רבה גם לפגישות אשר מתרגלות דינמיקה קבוצתית. זאת משום שההתמכרות להימורים כוללת אלמנט חברתי מובהק ועל כן הדרך חזרה לחיים האמתיים עוברת ביכולת ההתמודדות של המטופל עם דינמיקות קבוצתיות שונות תוך פיתוח אישי הדרגתי.

ישנה חשיבות גבוהה לטיפול ב"קולות שבראש". הכוונה היא לדחפים אשר מתמרנים וגורמים למטופל להאמין כי ההימור הבא הוא הדבר הטוב והנכון ביותר שיש לעשות. ישנו צורך במציאת "קולות" אחרים אשר יחזקו התנהגות חיובית ויתנגדו לקולות של ההתמכרות.

ישנה גם אפשרות לטיפול תרופתי אשר יוכל לעזור. התרופות הללו כוללות נוגדי דיכאון וחרדה, מייצבי מצב רוח ואף תרופות שמטפלות בהתמכרויות. חשוב לציין כי לא כל מטופל יהיה צריך גם טיפול תרופתי, תוכנית הטיפול נבנית באופן אינדיבידואלי בהתאם לצרכים ויכולת ההתמודדות וההתקדמות של המטופל עצמו.

מוסד גמילה מהימורים

תופעת ההתמכרות להימורים מתאפיינת בתור הפרעה בשליטה בדחפים אשר מכתיבה את חייו של המכור ומשפיעה רבות על כל התחומים בחייו – המצב הפיננסי, המצב הנפשי, המשפחה והזוגיות. מוסד גמילה מהימורים הוא הכלי הטוב ביותר עבורכם על מנת להצליח להחזיר את יכולת השליטה על חייכם חזרה לידיים. מוסד הגמילה "רוח בכפר" מציעים לכם דרך חדשה וטיפול שיאפשר חזרה לחיים ולמציאות מבלי ליפול חזרה להתמכרות אחרת.

מי הם המטפלים במוסד גמילה?

מוסדות גמילה מהימורים כוללים צוות מקצועי רחב הכולל אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש- פסיכולוגים ופסיכיאטרים, ואנשי רווחה כמו עובדים סוציאליים. לעיתים, מערבים גם את המשפחה בתהליך הטיפול, זאת במקרים בהם התמיכה והעידוד מצד המשפחה יכול לעזור לשפר את תהליך ההבראה. רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת, יכול לסייע בהתמודדות על התמכרויות שונות, לרבות הימורים. המרכז עצמו ממוקם בכפר סבא.

מתי נזדקק לגמילה מהימורים?

לכאורה, הימורים נתפשים בעיני הציבור כפעילות חברתית שאופייה משחקי, כדרך קלה להרוויח עוד קצת כסף, כמשחק מרגש, ואפילו, כתרומה לחברה או לקהילה (תודה לכם, מפעל הפיס!). שום דבר שעלול להזיק, לא? אחרת, גופים כמו מפעל הפיס לא היו קיימים, נכון? העניין הוא, שמדובר במדרון חלקלק למדי, ומכרטיס גירוד (או משחק לא מזיק ברשת) פה ושם, הדרך (במיוחד עבור אנשים מסוימים) לצורך בתהליך גמילה מהימורים – עלולה להיות קצרה מאד! למענה מקצועי, ניתן ליצור קשר עם רוח בכפר.

גמילה מהימורים – מתי ההימור התמים הופך להיות מוגדר כ"בעיה"?

כשאדם מתחיל לעסוק בהימור באופן כפייתי, כאשר הוא חווה את הדחף להמר, למרות שההימור גורר איתו עבורו ועבור סביבתו השלכות שליליות, כאשר האדם מתקשה לשלוט בדחף להמר גם אם וכאשר הוא חפץ בכך – סימן שההימור הפך מעיסוק תמים לבעיה.

מרבית המהמרים יהמרו, לאורך זמן, על סכומים ההולכים והופכים לגבוהים, כדי להגיע לאותה רמת ריגוש שאותה חוו בתחילה. כתוצאה מכך, מהמר שנזקק לתהליך גמילה מהימורים – יגיע להימורים בסכומים שלא התכוון, בתחילה, לסכן, וגם על סכומים שאינם מצויים ברשותו והוא אינו יכול להרשות לעצמו להמר עליהם. אם הזמן, אם המהמר לא יעבור גמילה מהימורים, הוא יסתבך בחובות, מה שיגרום לו להמר לעיתים תכופות יותר, כדי לנסות לכסות את הפסדיו. כפועל יוצא מכך, המהמר יגיע להסתבכויות עם השוק האפור ו / או רשויות החוק.

קבלת מענה מקצועי מהמומחים של רוח בכפר

גיליתם שאתם מכורים להימורים? חיים לצד מכור להימורים? הגיע הזמן לשבור את המעגל! אין ספק כי לעיסוק בהימורים השפעה משמעותית על כל תחומי החיים של האדם המהמר, כמו גם על סביבתו הקרובה והרחוקה יותר. היחסים הבין אישיים, המצב הכלכלי, המצב התעסוקתי, המצב הזוגי מצב החברתי והמצב הרגשי – כולם נפגעים, ברמה זו או אחרת, כאשר מהמר מכור אינו מודע למצבו ואינו נכנס לתהליך גמילה מהימורים! אנשי המקצוע של רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת מטפלים בכל סוגי ההתמכרויות הנפוצות, ביניהן – ההתמכרות להימורים. אנחנו עושים זאת בגישה טיפולית מקיפה ובשילוב בין פסיכותרפיה לטיפולים מתקדמים נוספים, ותוך התייחסות לצרכים האישיים והטיפוליים של כל אחד מהמטופלים שלנו במרכז.

היכן ניתן לקבל טיפול גמילה מהימורים

כולנו "מהמרים" ברמה זו או אחרת, אפילו, מבלי משים, מספר פעמים ביום. אנחנו מהמרים על אורכו של הרמזור הירוק בעת הנהיגה (והאם נצליח לחצות אותו או לא), אנחנו מחליטים בבוקר אם לקחת מטריה או לא – לפי הסיכויים לירידת הגשם בהמשך היום, אנחנו מתערבים עם קולגה לעבודה על דברים קטנים שיקבעו מי יהיה זה שירוקן את הפח, יפנה את המקרר או יכניס אליו את קרטון החלב, ועוד המון נקודות כאלה ביומיום, שבהן אנחנו מהמרים מול עצמנו או מתערבים עם אחרים. ובכל זאת, מרביתנו, לא מוגדרים כאנשים שצריכים לעבור טיפול גמילה מהימורים. אם אתם אכן סובלים מהתמכרות זו, צרו קשר עם רוח בכפר.

 

מי זקוק לקבלת טיפול גמילה מהימורים

לאחר מה שנכתב בתחילה, באופן הגיוני, ניתן לומר כי טיפול גמילה מהימורים נדרש רק כאשר מאובחנת התמכרות להימורים. אם כן, מה הם הסימנים להתמכרות להימורים? כדי לאבחן התמכרות ברורה להימורים, נדרשת הופעתם של לפחות ארבעה קריטריונים מתוך הקריטריונים המופיעים ברשימה בטווח של שנה:

  • הצורך בהימור על סכומי כסף שגדלים והולכים במטרה לשמר את הריגוש
  • תחושת עצבנות וחוסר מנוחה בעת ניסיון להפחית את תכיפות ההימורים או לעצור אותם
  • חוסר יכולת לשלוט בדחף להמר
  • פנטזיות, תוכניות ומחשבות העוסקות בהימורים
  • הצורך "לברוח" להימורים ברגעי מצוקה
  • ניסיון לכסות הפסדים כספיים שנוצרו כתוצאה מההימורים על ידי הימורים נוספים
  • ניסיון להסתיר את עניין ההימורים וצורך להכחיש לגביו
  • נכונות להסתכן באובדן מקום העבודה, מערכת היחסים ונכונות לוותר כל פעילות משמעותית על מנת לעסוק בהימור
  • צבירת חוב/ות כספי/ים והתעוררות הצורך בעזרה כלכלית מצד אנשים אחרים כתוצאה מהפסדי הימורים

מוסד גמילה מהימורים – מה מקומה של הסביבה בתהליך?

בדומה למרבית סוגי ההתמכרויות, גם ההתמכרות להימורים שמה את המכור ואת כל מי שסביבו משני הצדדים השונים של המתרס. משבר מסוג כזה עלול להיות רווי באי אמון בשל "מעילה" בכספים, שקרים או הכחשה, שבהם לא מהסס המכור להשתמש, על מנת להצליח להשיג לעצמו את "מנת" ההימור הבאה שלו. מוסד גמילה מהימורים טוב אינו מסתפק באיתור המקור והסיבה להתמכרות, אלא גם ידאג לתת מכור כלים לתיקון כל אותם דברים שההתמכרות הרסה – הזוגיות, הקשר עם ההורים, הקשר עם הילדים וכד'. חשוב לדעת, כי הימנעות, הנחשבת לשלב חשוב בהתמכרויות התנהגותיות עלולה להוות בעייתית במיוחד עבור מכור להימורים, במיוחד שכיום, סוגי הימור מסוימים נחשבים לחוקיים (לוטו, טוטו, הגרלות מפעל הפיס, כרטיסי גירוד וכן הלאה).

האם אני מהמר מכור?

התנהגויות התמכרותיות קשות לזיהוי, בעיקר, משום, שבמרבית הפעמים, הן נראות בדיוק כמו התנהגויות לגיטימיות, אולם במינון גבוה מהרגיל או בתכיפות העולה באופן ניכר על התדירות שבה אדם "רגיל" יבצע אותה. טיפול גמילה מהימורים מסייע למכור להימורים לבודד את הסיבה שהניעה אותו לעסוק בהימור מלכתחילה ונותן לו את הכלים לבנות את חייו מחדש. לליווי וטיפול מתאים, פנו אל רוח בכפר.

להתנתק מדפוסי ההימורים – ולבחור בחיים

מעוניינים ליצור דפוסים חיוביים חדשים? אולי קרוב משפחה או חבר טוב שלכם התמכר להימורים? בעזרת הצוות המיומן של רוח בכפר תוכלו ליצור הרגלים חדשים ומאוזנים.

מתי לפנות למוסד גמילה מהימורים

למרות שמבחוץ, התנהגויות התמכרותיות עשויות להיראות כפחות חמורות מהתמכרויות לחומרים (כסמים, אלכוהול, משככי כאבים וכד'), השפעתן, הן על המכור והן על הסובבים אותו, היא מזיקה לא פחות. כמו בכל התמכרות אחרת, גם גמילה מהימורים מצריכה אבחון שורש ההתמכרות – אבחון הבסיס שעליו ובגללו התפתחה ההתמכרות של האדם להימורים. חשוב להבין, כי גם כשאנחנו מדברים על התמכרות, שלכאורה, רובה ככולה נסבה מסביב לכסף, במקרים רבים, כסף הוא בכלל לא העניין, כלומר, לפחות לא בתחילה. מאוחר יותר, הכסף כבר כן משחק תפקיד – בעיקר בגלל שהמכור מפסיד את כולו ויוצר "בור" בתקציב המשפחתי. מוסד גמילה מהימורים מהימן ומקצועי יצליח, בסבירות רבה, לגמול מוכר להימורים ויסייע לו לשוב לחיים נטולי תלות ומאוזנים. למענה מקצועי, צרו קשר עם רוח בכפר.

למענה המקצועי הדרוש צרו עימנו קשר 

מוסד גמילה מהימורים מקצועי, מהימן ויציב, אף פורש לנגמלים באמצעותו רשת ביטחון לעתיד, דרך הידיעה, כי בכל פעם בה הם יזדקקו לתזכורת מדוע הם עזבו את צורת חייהם הקודמת לטובת חיים בריאים יותר, אנשי המקצוע של המכון לגמילה יהיו שם כדי לסייע להם להיזכר. החזרה לחיים נורמטיביים עלולה להיות קשה בתחילה, אולם, לרוב, המדובר באנשים מצליחים שמעדו והתמכרו להימורים, כך שברור למדי שלא תהיה להם בעיה לשוב ולעלות על הסוס. לסיוע המתאים, פנו אל רוח בכפר.

חשיבות בחירת מכון גמילה מהימורים מקצועי

ישנן, לכאורה, אינסוף גישות אפשריות בהן נוקטים אלה המנסים לסייע למכור להימורים לשנות את דרכיו – לתת לו סכומי כסף, לשמור עליו "אישית לוחצת", להציב בפניו אולטימאטומים, להכריח אותו להפסיק בניגוד לרצונו, לנדנד לו עד שהוא מגרש אותם. ישנם כאלה המתרחקים מהמכור, ישנם כאלה הכועסים עליו שוב ושוב ותוהים מדוע זה כל כך חשוב לו, ישנם גם אחרים שמסבירים למכור, חזור והסבר, עד כמה הכסף הוא לא העניין פה. כל אחד מהללו, בדרכו-שלו, מנסים לסייע למהמר המכור לשבור את מעגל הקסמים שלתוכו הוא נקלע ונלכד. הבעיה הגדולה היא, שלמרות הרצון הטוב והדאגה של כל האנשים האלה, אף אחת מהדרכים שהזכרנו אינה הדרך הנכונה לשבור את מעגל ההתמכרות של המהמר המכור. כי, לכך, בדיוק, נועד מכון גמילה מהימורים. למענה מקצועי, פנו אל רוח בכפר.

מכון גמילה מהימורים – מה יתרונותיו על פני כל ה"מודאגים" למיניהם?

מכון גמילה מהימורים הוא מרכז גמילה מקצועי המתמחה בגמילתם המקצועית והמסודרת של מכורים להימורים ממושא התמכרותם, ההימורים. חלק ממכוני הגמילה מהימורים מתמחים בגמילה מהתמכרויות נוספות, ולא רק הימורים, אחרים – מתמקדים אך ורק בגמילתם של מהמרים. מכון גמילה מהימורים, אמנם, אינו צריך להתמודד עם השלכות פיזיות של ההתמכרות, שהרי אין כאן במדובר על התמכרות לסם או לחומר אחר שנשאר בגוף פרק זמן מסוים גם לאחר הפעם האחרונה שהמכור השתמש בו, אולם הוא מתמודד עם רבדים לא פחות מסובכים של ההתמכרות, כמו הסיבות שגרמו לאדם, מלכתחילה, לפנות להימורים, עם ההשלכות של ההימורים כהתמכרות על כל תחומי חייו של המהמר המכור וכן הלאה. למרות הרצון הטוב המצוי מאחורי ניסיונותיהם של בני משפחה, קרובים, מכרים וחברים לסייע למהמר המכור לפרוץ את מעגל הקסמים שבו הוא נמצא, אין די ברצון הטוב הזה כדי ליצור אפקט משפיע. ולכן, למרות שלכאורה אנשים מנסים לסייע, בשורה התחתונה – הם עלולים להביא למצב שבו המהמר יחליט לבחור בהתמכרות שלו, ודווקא אותם, את דורשי שלומו, להוציא מחייו.

מרכז גמילה מהימורים 

על מנת לדבר על גמילה מהימורים, או על מרכז גמילה מהימורים, קודם כל, חשוב להכיר את נושא ההתנהגויות ההתמכרויות בכלל, ואת נושא ההתמכרות להימורים בפרט. זאת, בעיקר מאחר ובהתמכרות, אנחנו תמיד, קודם כל מחפשים את הגורם המוחשי להתמכרות. קל לנו, באופן טבעי, "להבין" איך אדם מתמכר לסם מסוים, מתמכר לאלכוהול, מתמכר להסנפת דבק מגע או טיפקס, אבל איך אדם מתמכר להימורים? מה יש בהימורים ובהתנהגויות אחרות שגורם לנו להתמכר להן? למענה מקצועי ומקיף, צרו קשר עם רוח בכפר.

אז לא לומר כלום? פשוט להתעלם?

בשום פנים ואופן. אין שום אפשרות, כשאתם רואים מישהו שקרוב לליבכם מוליך את חייו לאבדון, שתמשיכו לשבת בשקט ותניחו לו להמשיך בדרך זו. אבל, במקום לנדנד, לצעוק, לבכות, נסו להכווין אותו לקבלת טיפול מקצועי של מכון גמילה מהימורים מהימן וטוב. בשלב זה צרו קשר עם רוח בכפר.

מרכז גמילה מהימורים – אדרנלין, דופמין ושאר ירקות

כל פעולה שאנחנו מבצעים משחררת בגוף שלנו הורמונים וחומרים נוספות, שגורמים לנו להרגיש כך או אחרת. אם תיזכרו בפעמים שאתם עורכים אימון כושר ממריץ במיוחד, תגלו, שלמרות שבסופו, הגוף שלכם חש סחוט, עדיין, אינכם מסוגלים לשכב לישון. זאת כי האדרנלין ממשיך לזרום בגופכם. בדומה לאדרנלין המשתחרר בגופנו, ישנו חומר נוסף, דופמין שמו, המשתחרר במוח שלנו וגורם לתחושה של אופוריה, אותו "היי" שמכיר כל מי שמעשן סמים. לא לחינם מכונה הדופמין "הורמון האושר". כך, שכשמהמר נכנס להימור, האדרנלין משתלט על גופו ונותן לו תחושה נמרצת וממכרת. כשהוא זוכה (ומחקרים מורים כי מרבית המכורים להימורים זכו לפחות פעם אחת), משתחרר במוחו הדופמין ומכניס אותו להיי, שאותו, הוא ימשיך לנסות לשחזר, פעם אחרי פעם. אם כן, אתם רואים? למרות שבהתמכרות להימורים, לכאורה, אין חומר כימי חיצוני, הגוף שלנו עצמו מסדר לנו יופי של התמכרויות לחומרים שקיימים בו. טיפול מרכז גמילה מהימורים יתחיל בשבירת הרגלי המהמר ובאספקת הדרכים החלופיות שלו "להשיג" את האדרנלין והדופמין שאליהם הוא עורג. זאת, כי מרכז גמילה מהימורים מקצועי ומנוסה מודע לכל האספקטים הכרוכים בהתמכרות להימורים, ולכן, הוא ידאג לטפל בהם באופן יסודי.

מתי הימור הופך מתחביב לעת מצוא להתמכרות?

כל מרכז גמילה מהימורים יגיד לכם, שתמיד, מהות העניין מצוי בשליטה, ביכולתו של המהמר לשלוט בזמן שבו הוא יבחר להמר, בסכומים שעליהם הוא מהמר וכד'. במצב של התמכרות, המכור להימורים מאבד את מושכות השליטה, ומנקודה זו והלאה, ההתמכרות היא זו ששולטת בו, ולא להיפך.

שאלות תשובות

איך בוחרים מרכז לגמילה מהימורים?

כאשר בוחנים מספר מרכזי גמילה מומלץ בין היתר לבחון מספר פרמטרים חשובים: מומחיות צוות המרכז, האווירה במרכז והיחס כלפי המטופלים, ואופי שיטת הטיפול- מה כולל תהליך הגמילה.

איך אפשר לדעת אם אני מכור?

בדרך כלל ניתן לייחס למכורים להימורים את דפוסי ההתנהגות הבאים: קושי בשליטה על הדחף להמר, הצורך בימור על סכום כסף גדול מטעמי הריגוש שהמשחק מעורר בו, תחושת הצורך להמר בזמן מצוקה, ניסיון להסתיר ולהכחיש את נושא ההימורים ועוד רבים. מוזמנים ליצור קשר עם רוח בכפר, מרכז גמילה מוביל בתחום ההימורים שייתן לכם מענה מקצועי.

איך אפשר לדעת אם אני צריך טיפול לגמילה?

משום שבהתמכרות להימורים בשונה מהתמכרות לסמים או אלכוהול לא ניתן לראות על המכור שינויים פיזיים שיכולים להעיד על היותו מכור, ישנה חשיבות רבה לאבחנה של המעגל הקרוב כי קיימת בעיה ויש להפנותו לטיפול, במיוחד לאור העובדה כי קרוב לוודאי שהמכור לא יעיד על עצמו ככזה. לייעוץ מקצועי צרו קשר עוד היום עם רוח בכפר.

קידום אתרים בגוגל