Facebook Whatsapp Youtube

גמילה מאלכוהול – מה ניתן לעשות?

מספר האנשים הסובלים מהתמכרות בישראל נמצא בעלייה מתמדת. מתוך כלל ההתמכרויות הנפוצות – מהתמכרות למין, הימורים ועד לשימוש קבוע בסמים קשים – ההתמכרות לאלכוהול היא אחת מהשכיחות וההרסניות ביותר. בכל שנה, פונים בממוצע כ-6,000 מטופלים אל מרכזים ייעודיים על מנת לעבור תהליך גמילה מאלכוהול. לעתים, עשויה לחלוף תקופה ארוכה, ואפילו מספר שנים, עד שהאדם המכור יכיר בכך כי הוא צריך עזרה. לא פעם, תקופה זו מביאה עמה לא מעט נזקים בלתי הפיכים, וכדי לצמצם את הנזקים ככל הניתן ולעלות אל המסלול לחיים מיטיבים ויציבים, חשוב לפנות לגורם מקצועי בהקדם כמו מרכז הגמילה "רוח בכפר". ברוח בכפר תקבלו טיפול מקיף לגמילה מהתמכרויות הכולל פסיכותרפיה, טיפול רגשי, תרופות במידת הצורך וארגז כלים להמשך.

לאלכוהול נזקים רבים – חשיבות גמילה מאלכוהול

אלו כמה מההשלכות העיקריות שמביאה איתה התמכרות לאלכוהול, השלכות שמדגישות כמה חשובה הגמילה במקרה של התמכרות:

  • נזקים למערכת העיכול – פגיעות בכבד ובכליות הן נפוצות מאוד לאחר שימוש כפייתי באלכוהול, כאשר שחמת הכבד ודלקות כרוניות בכליות ובכבד הן האופייניות ביותר להתמכרות זו. בנוסף, לעתים קרובות עשויות להתפתח מחלות בקיבה, בוושט ובמעי. מחקרים רבים, אף מצאו קשר מובהק בין צריכה כפייתית של אלכוהול ובין סרטן באזורים אלו.
  • נזקים לקשרים המשמעותיים בחיי האדם – ככל שההתמכרות נמשכת לתקופה ארוכה יותר, כך היא מכלה חלק ניכר יותר ממעגלי התמיכה של האדם. התכנסות פנימה, הסתרה, שקרים ואפילו התפרצויות אלימות הן שכיחות בקרב מכורים. לעתים קרובות, הדבר עשוי לפרק את התא המשפחתי באופן בלתי הפיך ולסיים קשרים חברתיים.
  • נזקים קוגניטיביים – לאחר שימוש ארוך שנים באלכוהול באופן כפייתי, עשויים להיגרם נזקים לתפקודים מוחיים כמו זיכרון וריכוז. נמצא קשר מובהק בין התפתחות מחלות גריאטריות כמו אלצהיימר ודמנציה לבין צריכה מרובה של אלכוהול.

גמילה שדורשת סיוע מקצועי

החדשות הטובות הן שתמיד, לא משנה כמה התרחקנו, ניתן לשוב למסלול אל השקט והבריאות. כל מה שנדרש, הוא החלטה אחת פשוטה- לקבל עזרה ולתת לעצמנו הזדמנות שנייה. הגמילה מאלכוהול היא הליך מאתגר במיוחד שעשוי להיות ארוך, אך בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – כדי להראות שאפשר. צוות "רוח בכפר" מחויב לרווחה שלך ומזמין אותך להתמסר לתהליך משמעותי בו נסייע לך לצאת ממעגל ההתמכרות וללמוד כיצד לנהל אותה ביעילות למשך כל חייך.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל