Facebook Whatsapp Youtube

איך לזהות התמכרות? ומה אפשר לעשות?

יש לנו, בני האדם, נפש מורכבת וכזו המנסה להגן עלינו מפני הנורא מכל. לא פעם, גם כאשר דברים לא פשוטים מתרחשים לנגד עיננו, אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי להתעלם, כדי לספר לעצמנו סיפור אחר. אין סיבה להרגיש אשמים, מדובר על מנגנון הגנה טבעי, כזה שבני האדם פיתחו כדי לשמור על עצמם ועל נפשם. אבל, לעיתים, כאשר קרוב משפחה או חבר טוב מפתחים התמכרות, לפעולה מסוימת או למוצר זה או אחר, הרי שאנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כדי לאתר את הבעיה בזמן ולפעול במהירות. במאמר הבא ננסה להסביר קצת על התמכרויות ועל זיהוי של אלו. איך מזהים מכור לסמים , איך מזהים מכור למין או הימורים וננסה לתת כמה הצעות פרקטיות, כדי שתדעו איך לפעול ברגע הנכון. בואו נתחיל עכשיו.

על ההבדלים בין התמכרות להעדפה אישית

היום, בניגוד לעבר, אנחנו רואים איך צריכה של סמים קלים הופכת לשכיחה יותר ויותר. אבל יש פער עצום בין צריכה של סמים קלים, עם חברים או בשעות הפנאי ובין התמכרות של ממש. איך מזהים מכור לסמים? אנחנו רוצים לתת לכם שלוש שאלות אותן אתם צריכים לשאול את עצמכם:

  1. האם המכור לא מצליח להפסיק לצרוך את הסם? זה לא משנה אם מדובר על סמים קלים או על חומרים אחרים, השאלה תמיד היא האם אנחנו יכולים לזהות יכולת של המטופל לוותר על צריכת החומר לפרק זמן ארוך דיו? או שמא, הוא אומר כי הוא מסוגל להפסיק מתי שירצה, אבל האמת היא שזה לא ממש נכון.
  2. האם יש ניסיון להסתיר? לא פעם, מכורים לסמים ולכל חומר אחר, מנסים להסתיר את המצב מבני המשפחה והחברים. נסו להבין האם מספרים לכם את כל האמת?
  3. האם אתם רואים ירידה באיכות החיים של המטופל? האם המכור סובל מקשיים בקריירה או ביחסים הבין אישיים? פיתוח תלות מהסוג הזה עלול להוביל לפגיעה במעגלים הקרובים של המטופל.

אנחנו נשמח לסייע

עמותת 'רוח בכפר', תעזור לכם לאורך הדרך. אם יש לכם חשש או אם אתם בטוחים כי יש כאן מי שזקוק לעזרה, אנחנו פה, זמינים עבורכם כל הזמן.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל