Facebook Whatsapp Youtube

גמילה מסמים

על כל מכור או מכורה לסמים יש לפחות שניים או שלושה אנשים שאינם מכורים, אבל מושפעים מהתמכרותו של המכור - אלה יכולים להיות הוריו, ילדיו, בן או בת הזוג, האנשים שבמעגלים המשפחתיים / החברתיים / התעסוקתיים הקרובים או הרחוקים של המכור/ה. מצב בו המכורים מסרבים לטפל בעצמם ולהיכנס לתהליך גמילה מסמים, וזאת על אף הנזק העצום שהוא גורם לעצמו או לסביבתו, מאז ומתמיד היווה אתגר קשה עבור כל מי שהמכור או המכורה יקרים לליבו. למענה מקצועי פנו אל רוח בכפר.
מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

    השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

      מידע נוסף בנושא

      גמילה מסמים – מהי הדרך הטובה ביותר לגרום למכור להגיע אליה?

      למרבה הצער, אין דרך נכונה אחת לגרום למכור להיכנס לתהליך גמילה מסמים. לא מלמדים אותנו איך להתמודד עם אדם שאנחנו אוהבים שסובל מהתמכרות לסמים. אין כל ספק כי קשה מאד (ולעיתים, אף בלתי אפשרי) לחיות עם אדם שאתם אוהבים, שפוגע בכם, פעם אחר פעם, בצורה נפשית, בצורה כלכלית ולעיתים, אף בצורה פיזית. הכעס המצטבר אצל אדם שחי לצד מכור לסמים מוביל לעימותים רבים, ובמקרים מסוימים, גם להצבת אולטימאטומים "או שתיגמל או שנפרד!", "או שתלך לגמילה, או שתעזוב את הבית!" וכן הלאה. במקרים מסוימים האולטימאטום מצליח לגמרי והאדם נכנס לתהליך גמילה מסמים ומתנקה, במקרים אחרים זה עובד חלקית (האדם מבטיח להשתנות, אבל זה לא מחזיק מעמד זמן רב), במקרים אחרים (ואלה הם רוב המקרים) – המכור פשוט קם, עוזב וממשיך הלאה, אל האדם הבא, ושם הוא יהיה, כמובן, עד שיוצב לו האולטימאטום הבא.

      מה עשוי לעזור להביא מכור לסמים להיכנס לתהליך גמילה?

      כמו שניתן להבין מהנכתב קודם, קיטורים, התחננויות ואולטימאטומים המוצבים למכור לסמים על ידי הסובבים אותו אינם אמצעים יעילים. זאת, כי גמילה מסמים שתוצאותיה מחזיקות מעמד לאורך זמן, מתבססת כתנאי סף על נכונותו האמיתית של המכור לסמים לעבור את תהליך הגמילה ולפתוח דף חדש ונקי. מכורים לסמים? חיים לצד מכור/ה לסמים? רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת מספק למכורים לסמים גישה טיפולית מקיפה (אינדיבידואלית וקבוצתית) בשילוב פסיכותרפיה וטיפולים אלטרנטיביים מתקדמים, תוך התייחסות פרטנית לצרכים אישיים וטיפוליים של כל מטופל.

      טיפול גמילה מסמים – התמודדות עם סימני גמילה

      טיפול גמילה מסמים חייב לעבור התאמה אישית לצרכים והקשיים של המטופל. מרכז הגמילה בו מתרחש הטיפול הוא מקום שליו ורגוע בו החיים מתנהלים על פי לוח זמנים אשר קבוע מראש. במרכזים לא מופעל לחץ על המטופלים ואנשי המקצוע המועסקים במקום הם אלו המכתיבים את הקווים המנחים לפעילויות השונות. הטיפול עצמו מורכב ממספר שלבים אשר מתמקדים בגמילת המטופל מההתמכרות שלו לסמים.

      סמים מחליפים את האנדורפינים שהגוף מייצר, אלו הם הורמונים משככי כאבים טבעיים. בעת ההיעדרות שלהם, כמו בשלב הראשון של הגמילה, עלולים להופיע תסמינים גמילה פיזיים. הם כוללים בין השאר כאבי ראש, בטן ושרירים, עוויתות, עצבנות ורצון להשיג מנה נוספת של הסם בכל מחיר. התמודדות עם התסמינים הנפשיים של גמילה במהלך הטיפול עלול להיות שלב קשה מאוד. המטופל הפסיק לצרוך את החומר אשר היסב לו עונג, וכעת עלול לסבול מדיכאון, עייפות ועצבנות.

      ההתמודדות נכונה על סימני הגמילה יכולה לסייע למטופלים לצלוח את התקופה הקשה הזו. כל מרכז גמילה יתאים את תוכנית הטיפול בהתאם לסם, אופי המטופל, הצרכים והקשיים שלו. כמו שכל אדם הוא שונה, כך גם הטיפולים יהיו מותאמים בצורה שונה לכל אדם.

      טיפול גמילה מסמים

      התמכרות לסמים היא מחלה קשה אשר משפיעה על כל ההיבטים בחייו של המכור כמו גם על משפחתו, חבריו, בני זוגו וכמובן המצב התעסוקתי שלו. שימוש בסמים יכול להוביל להתדרדרות של המצב הבריאותי ולגרום למכור לפנות אל צעדים פליליים ומעשי עבריינות על מנת להשיג את מנת הסם הבאה. טיפול גמילה מסמים נועד לסייע לאדם להחזיר את השליטה על חייו לידיים שלו ולהיפטר מהתלות הכימית והנפשית בשימוש בסם.

      טיפול במכון גמילה מקצועי

      השלב הראשון בהתמודדות עם ההתמכרות הוא להודות כי קיימת בעיה, השלב השני הוא לבחור את מרכז הגמילה הטוב ביותר. ישנה חשיבות רבה לבחירת מרכז גמילה אשר מעסיק צוות רפואי מקצועי, אנשי רווחה ומדריכים מנוסים. רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת כולל אנשי מקצוע מומחים בתחום הטיפול ויעשו את המירב על מנת לסייע לכם לנצח את ההתמכרות לסמים.

      טיפול גמילה מסמים במכון גמילה מקצועי

      סמים (בעיקר הקלים שבהם) הפכו להיות חלק מהנוף היומיומי שלנו, בעיקר, בזכות העלייה הגוברת והולכת בשימוש הכמעט-חוקי בקנאביס ובתרופות המרשם למיניהן. ריטלין, קונצרטה ולהבדיל, חגיגת, נייס גאי וסמי פיצוציות אחרים הפכו ל-Must בכל מסיבה, יציאה למועדון או אפילו ישיבה בערב שישי בבית עם חברים. למרבית המשתמשים, נדמה כי זוהי רק פאזה זמנית ונקודתית בחיים, שמתישהו, תפסיק להיות רלוונטית עבורם, הם "יתבגרו" ממנה הלאה, ויום אחד, הם פשוט יפסיקו להשתמש. אבל, למעשה, מדובר בראיה נאיבית למדי, שאינה מתחשבת בנתון אחד נוסף – פוטנציאל ההתמכרות של הסמים הללו. כך, שלמרות שכרגע נדמה להם שהמדובר בפאזה חולפת, מרביתם, בפועל, יצטרכו לעבור טיפול גמילה מסמים, על מנת לצאת מהסיפור. למענה מקצועי, פנו אל רוח בכפר.

      טיפול גמילה מסמים – האם את/ה נזקק/ת לו כבר עכשיו?

      בואו נעשה סדר קטן בדברים. כל סוג התמכרות כוללת הבחנה בין "שימוש", "שימוש לרעה" (Abuse) ו"התמכרות" (Addiction). למרות שדרגות השימוש הללו מצויות על קו רצף יחיד, המעברים ביניהן הם הדרגתיים ותלויים בנתוני המשתמש ובמאפייניו הייחודיים של החומר. הרצף הזה, אגב, נחשב למאפיין של כל סוגי ההתמכרות, אבל, אנחנו כאן, נשתמש בו לצורך הדגמה בנוגע לקנאביס (המוגדר כסם "קל").

      דרגות השימוש נבדלות על ידי תכיפות השימוש ומספר מאפיינים נוספים:

      כ"משתמשים" בקנאביס יחשבו אנשים המעשנים אותו לשם השגת הרווח הראשוני מהעישון – שיפור מצב רוח, הרגעה, הגברת היצירתיות וכן הלאה. "שימוש" מאופיין במינונים ובתדירות נמוכה, אבל, אף הוא מלווה בהשפעות שליליות מסוימות (כמו חרדות, עייפות או פגיעות קוגניטיביות מינוריות הנעלמות בתום השימוש.

      "שימוש לרעה" מוגדר כמצב שבו המשתמשים מעוניינים ליהנות מרווחיו המשניים של השימוש בסם (כדוגמת הפחתת כאבים, הקלה על חרדות חברתיות וכן הלאה).

      ה"התמכרות" לסמים הקלים, לרוב, תופיע לאחר שימוש ממושך בסם. ההתמכרות מאופיינת ברכיבים הרגשיים, הפיזיים וההתנהגותיים, שבניגוד למיתוסים, מלווים אף את השימוש בסמים הקלים – תלות, סבילות הגוף לסם ותסמיני גמילה בעת הפסקת השימוש או דחייתו. זהו, לרוב, השלב שבו יזדקק האדם לטיפול גמילה מסמים.

      זכרו: השימוש בסמים הוא מדרון חלקלק

      אמנם כיום, כאשר אתם מעשנים סיגריה פה ושם, טיפול גמילה מסמים נראה רחוק ולא רלוונטי לגביכם. אולם, חשוב לזכור כי המדובר במדרון חלקלק שקל מאד למעוד בו! לליווי וטיפול מתאים, ניתן ליצור קשר עם רוח בכפר.

      שיטות גמילה מסמים

      ההתמכרות לסמים (בין אם הם "קלים" ובין אם הם קשים) פירושה תלות מסוכנת והרסנית, המזיקה לא רק למכור, אלא לכל מי שנמצא סביבו – בן / בת הזוג, הילדים, המשפחה המורחבת, החברים, החברים לעבודה וכן הלאה. התמכרות לסמים נחשבת, כיום, לאחת מההתמכרויות המוכרות והנפוצות בישראל, וזאת, בשל זמינותם הגבוהה של סוגי הסמים השונים. קושי במערכת היחסים, סכסוך עם קולגה בעבודה, מריבה משפחתית, והופ, הג'וינט נשלף, כשהוא זמין ומוכן לקחת אתכם על ענני עשן לבריחה הרחק מהמציאות. יחד עם זאת, בחלוף הזמן, התלות בסם ובבריחה שהוא מספק הולכת וגדלה, עד שהיא מצריכה מוסד גמילה מסמים. למענה מקצועי בתחום, פנו אל רוח בכפר.

      אבל איך זה קרה דווקא לי?

      רובנו מתמודדים עם שגרת יומיום עמוסה ולחוצה למדי – אנחנו נדרשים לבנות קריירה מרשימה בזמן שאנחנו גם מתפקדים כבני ובנות זוג, כהורים לילדים, כילדים להורים, ועוד אינסוף "כובעים" שכולנו חובשים בזה אחר זה במהירות מסחררת, או, במקרים מסוימים, באותו הזמן. אבל, אין הנחות, כי בדיוק כפי שאנחנו נדרשים להיות הורים מוצלחים, אנחנו נדרשים להיות עובדים מצוינים, ולפעמים, המתח והלחץ מכריעים אותנו ומאלצים אותנו למצוא את המפלט הזמין הקרוב ביותר, הסמים. זה יכול להתחיל בסיגריה, פה ושם, רק כשאנחנו ממש-ממש-ממש-ממש לחוצים, אבל, עד מהרה, אנחנו זקוקים ליותר מאחת, כדי להגיע בדיוק להיי ולמיסוך שהצלחנו להשיג בפעם הראשונה. מוסד גמילה מסמים? אל תצחיקו אותנו, אנחנו יכולים להפסיק מתי שאנחנו רוצים, הנה, תראו!

      והנה מגיעה הטעות הנפוצה השנייה (הראשונה, כאמור, הייתה הבריחה לסם) – מכורים ותיקים (וגם מתמכרים חדשים) אף פעם אינם מסוגלים להעריך נכונה את התלות שלהם במקור ההתמכרות שלהם. כשהם מבינים שיש פה "בעיה", זה רק אחרי שישנם סימנים חיצוניים לכך – פגיעה בבריאות, מריבות חוזרות ונשנות עם בן / בת הזוג בנוגע לתדירות ה"ישיבות" עם החברים, הצורך לצאת לסיגריה דחופה גם באמצע ישיבת מכירות לחוצה. כאן, כולם, חוץ מהם, כבר יודעים שמדובר במשהו שמצריך מוסד גמילה מסמים, רק הם, בשאנטי שלהם, מפגרים מאות מטרים מהמציאות.

      זיהיתם את עצמכם בכתוב? אתם לא לבד

      בכל שנה מצטרפים אלפי משתמשים למעגל הזה. החדשות הטובות הן, שבזכות רוח בכפר, רבים גם מצליחים לחזור לחיים האמיתיים שלהם, בלי מסך העשן שמפריד בינם לבין המציאות!

      גמילה מסמים במרכז

      במרבית המקרים, שימוש בסמים קלים יתחיל בשנות גיל ההתבגרות או בתחילת שנות העשרים לחיי המשתמש, אותן תקופות חיים החשובות לגיבוש זהותו של האדם. למרות, שלכאורה, לשימוש בקנאביס אין נזקים יוצאי דופן, השימוש בו, במיוחד בשנים הללו, עלול לשבש את התהליך החשוב הזה ולפגוע בו באופן שלא יהיה בר תיקון בעתיד. בנוסף, מחקרים גילו יחס ישיר בין דיכאונות לבין השימוש בסמים הקלים. כמו כן, השימוש בסמים (אף הקלים שבהם) עלול להוביל להופעת תסמיני התקף חרדה (כדוגמת דפיקות לב חריגות וקוצר נשימה) ואף להופעתן של מחשבות פרנואידיות. מחקרים אחרים מאשרים את ההשערה כי הקנאביס עלול להוות זרז להתקפים פסיכוטי עבור אנשים בעלי נטיות לפסיכוזה (גם אם נטיות אלה הן חבויות). בנוסף, הסמים (שוב, אף הקלים שמביניהם) גורמים לעיכוב הפעילות המוחית וכתוצאה מכך, גם להאטה ניכרת בתגובות הקוגניטיביות של המשתמש. כך שאם אתם מעשנים כבדים, יש לכם כאן לא מעט שיבות להירשם למכון גמילה מסמים במרכז ולהתחיל לסדר את חייכם מחדש. למענה מקצועי, פנו אל רוח בכפר.

      גמילה מסמים במרכז – למה, בעצם, אנשים משתמשים בסמים?

      הסיבה העיקרית שאליה מתייחסים מרבית המומחים, היא מה שקרוי בפי הפסיכולוגים והסוציולוגים Self-medication – "ריפוי עצמי". הריפוי העצמי מתאר מצב של שימוש בסם קל (כקנאביס) במטרה להקל על האדם את ההתמודדות עם מצבים רגשיים שכיחים, למשל, שעמום, תחושות חוסר שייכות, דיכאון או חרדה. באופן זה, עישון הקנאביס הופך לאמצעי ההתמודדות השכיח של האדם עם הקשיים היומיומיים איתם הוא נאלץ להתמודד בעבודתו, במעגל החברתי שלו או במערכת היחסים. העישון לצורך ריפוי עצמי מאפיין עלול להוביל להתמכרות, בשל המפלט הקל שהוא מספק לאדם מפני ההתמודדויות ש"גדולות" עליו. בשנים האחרונות הפך הריפוי העצמי בסמים הקלים לאחד מהכלים בהם משתמשים אנשים הלוקים בהפרעות קשב ו / או ריכוז. על פי העדויות, השימוש בקנאביס מאט את קצב החשיבה המהיר וממתן את ההיפראקטיביות הנלווית להפרעה. במציאות, לאורך הזמן, השימוש בסמים פוגע בזיכרון ובריכוז, ועלולים דווקא להחמיר את הפרעות הקשב והריכוז.

      לקבל עזרה מהטובים בתחום

      אם זיהיתם את עצמכם בכתוב, זה הזמן להתעניין באפשרות של גמילה מסמים במרכז! לסיוע וליווי מקצועי, פנו אל רוח בכפר.

      תהליך גמילה מסמים

      מכוני גמילה הם מרכזים מקצועיים ו / או שיקומיים המסייעים למכורים לחומרים או להתנהגויות מסוימות להיגמל מהתמכרותם. קיימים לא מעט סוגי התמכרויות (מעישון, אלכוהול וסמים, דרך הימורים ושופינג וכלה בסקס), אולם מרבית מכוני הגמילה מטפלים בהתמכרויות הנפוצות יותר – מכון גמילה מסמים ומכון לגמילה מאלכוהול. מכוני הגמילה יכולים להיות מכונים המתמחים בסוג אחד או שניים של התמכרויות, או, לחילופין, להציע מענה וטיפול לכל סוגי ההתמכרויות הקיימות (וזאת, כמובן במסגרת ההיגיון והשכיחות של ההתמכרויות). למענה מקצועי, פנו אל רוח בכפר.

      תהליך גמילה מסמים – מה חשוב לכם לדעת?

      קיימות לא מעט שיטות שונות לביצוע גמילה מהתמכרות, וכמעט לכל מכון גמילה מסמים ישנה שיטה מסודרת משלו. כאשר המדובר בהתמכרות הפוגעת באופן חמור בתפקודו היומיומי של המטופל (כדוגמת ההתמכרות לסמים), בנוסף לשיקום המטופל המכור, מציעים המכונים אף את האשפוז הנדרש לצורך הגמילה וההתנקות. כמו כן, מפעילים רבים מהמכונים שורה של שירותים נוספים (כקבוצות תמיכה וקהילות טיפוליות) שמסייעות לנגמל הטרי להמשיך ולדבוק בנתיב החיים החדש והבריא אותו הוא בחר בעת כניסה בשערי מכון גמילה מסמים.

      מרכזי הגמילה מפעילים מערך של אנשי צוות המתמחים ברבדים השונים הנדרשים לצורך הגמילה והתמיכה, החל מהרובד הרפואי דרך הרובד הנפשי ועד לרובד השיקומי. ביניהם, ניתן למצוא אנשי מקצוע המתמחים ברפואה אלטרנטיבית, פסיכולוגים / פסיכיאטרים, רופאים, מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים וכן הלאה, הכל, בהתאם לגישה הטיפולית שבה נוקט המכון. ישנם מרכזי גמילה ציבוריים ומרכזים פרטיים, ששונים מאד זה מזה במהותם, באווירה השוררת בהם, כמו גם במחיריהם.

      מומלץ להגיע פיזית לפני שתבחרו את המכון המתאים לכם!

      חשוב מאד, בטרם בחירת המכון המיועד, לבקר שם לפחות פעם אחת – פעמיים באופן אישי, לשוחח עם הצוות, לקבל רושם אישי ולבחון את התאמת המכון לכם או לבן המשפחה שעתיד להתאשפז בו. אמנם, מכון גמילה מסמים מאופיין במקצועיות, בעיקר, אולם גם לקריטריונים הנוספים (כמו גישת הטיפול, האווירה במקום וכד') יש משקל לא מועט בהצלחת הגמילה עבור המטופל הספציפי.

      אנחנו מזמינים אתכם לדבר איתנו, מרכז רוח בכפר – מרכז גמילה ברוח אחרת. מרכז טיפולים שמציע גישת טיפול מקיפה, ושם את הדגש על צרכיו הטיפוליים והאישיים של כל אחד מהמטופלים בו.

       

      שאלות תשובות

      איך באים לידי ביטוי תסמיני הגמילה מסמים?

      התסמינים לגמילה מסמים משתנים מאדם לאדם וכן גם בהתאם לסוג הסם. מומלץ לפנות לגורם מקצועי מוסמך לסיוע וליווי בתהליך הגמילה מהסם. 

      למה חשוב לפנות לגורם מקצועי בגמילה מסמים?

      מכון גמילה מקצועי יידע להעניק למכור את התמיכה והליווי הפיזי והריגשי הנדרשים למטופל בתהליך הגמילה היוצרת אתגרים לא פשוטים עבורו, ויידעו להכווין ולהדריך אותו בצורה הטובה ביותר בדרך להחלמה.

       איך אפשר לקבוע פגישת ייעוץ עם רוח בכפר?

      אנחנו כאן בשבילכם למתן מענה וייעוץ מקצועי. התקשרו אלינו עוד היום 0502704333 או כתבו לנו מייל לכתובת aviakaufman@gmail.com.

      קידום אתרים בגוגל